جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر/ رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان در نشست خبری:
فکرشهر: مجوز استخدام ۲۵ پرستار را گرفته ایم / بیمه ها بدهی های خود را پرداخت نمی کنند/ احداث پد هلیکوپتر در پشت بیمارستان/ یکی از معضلات عدم ارائه خدمت سریع به بیماران، نبود محل اسکان پزشکان است/ ۵۰ هزار تومان به ازاش هر تخت در همراه سرای بیمارستان...
کد خبر: ۱۴۴۲۶۷
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان گفت: بیمارستان گنجی برازجان، تنها مرکز جنرال شهرستان دشتستان است و بیماران زیادی از سراسر دشتستان و سایر شهرستان ها و حتی استان همجوار به آن مراجعه کرده و خدمت دریافت می‌کنند.

ضریب اشغال تخت در بیمارستان گنجی، ۶۸ درصد است

به گزارش «فکرشهر»، «امین آزادفر»، در نشست خبری مدیران حوزه سلامت شهرستان دشتستان، امروز شنبه ۲۱ امرداد ۱۴۰۲، افزود: ضریب اشغال تخت در بیمارستان گنجی، ۶۸ درصد است و روزانه ۴۵ نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون، بیش از ۴۷۰۰ نفر در بیمارستان گنجی بستری شده و مورد درمان قرار گرفته اند.

دکتر آزادفر بیان داشت: در بیمارستان گنجی، ۸۰۶ نفر شامل کادر درمانی و پرسنل اداری مشغول به فعالیت هستند؛ همچنین ۵۶ پزشک متخصص در این محل مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: شاخص های عملکردی بییمارستان شهید گنجی در یک سال گذشته، شامل تعداد مراجعه کنندگان و بستری ها، اورژانس، اعمال جراحی، ویزیت بیماران و... همگی افزایش پیدا کرده و به همگی خدمات ارائه شده است.

یکی از معضلات عدم ارائه خدمت سریع به بیماران، نبود محل اسکان پزشکان است

آزادفر از راه اندازی اولین درمانگاه ناباروری سطح ۲ دولتی استان بوشهر در برازجان نیز خبر داد و افزود: راه اندازی تصویربرداری سقفی، راه اندازی همراه سرا، احداث ساختمان جدید اورژانس، تجهیز نمازخانه و... از جمله سایر خدماتی است که انجام شده یا در حال انجام است.

ارتقای سیستم سرمایشی و اضافه کردن ۶۰ کولر، بهسازی تصفیه خانه فاضلاب، کیس متد نمونه بخش های درمانی، راه اندازی سبد دارویی، راه اندازی زایمان بدون درد و خصوصی، از جمله دیگر مواردی بود که آزادفر به عنوان اقدامات انجام شده در بیمارستان گنجی برازجان اعلام کرد.

رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان، یکی از معضلات عدم ارائه خدمت سریع به بیماران را نبود محل اسکان پزشکان عنوان کرد و اظهارداشت: برای حل این معضل، در حال احداث ساختمان ۱۶ واحدی برای پزشکان هستیم تا پزشکان مقیم و آن کال در سریع ترین زمان ممکن بالای سر بیمار حاضر شوند.

وی اضافه کرد: تفکیک و راه اندازی اورژانس اطفال و اورژانس قلب و انجام کارهای دیگری در بیمارستان که باعث ارائه خدمت رسانی بهتر به شهروندان شده است از زمان تصدی این پست توسط من که کمتر از یک سال است، انجام شده است.

امین آزادفر گفت که «راه اندازی اتاق درمان شیرین، کار بزرگی بود که انجام گرفت» و توضیح داد: بعضی بیماران باید برای رفع بیماری خود به سایر شهرها و استان های دیگر مراجعه کنند و پس از تشخیص به این اتاق مراجعه کرده و روال پیگیری ویزیت و درمان فرد در استان یا شهر دیگر انجام می‌شود.

وی افزود: کسب رتبه درجه یک اعتبارسنجی ملی بیمارستان های کشور توسط ارزیابان برتر وزارت بهداشت و درمان در ارزیابی نخست، دستاورد بزرگی است که در یک سال گذشته صورت گرفته است.

نمی توان پزشکان را اجبار به ماندن کرد

رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان، درباره ماندگاری پزشکان نیز اظهارداشت: برای ماندگاری پزشکان در شهرستان، نمی توان آنها را اجبار کرد و طرح آنها نیز نهایتا ۲ سال است و با توجه به وضعیت جغرافیایی و مسائل رفاهی، کمتر اقبالی برای کار در این منطقه وجود دارد؛ البته تا آنجا که در توان داریم هتلینگ را انجام می دهیم اما ماندن به تصمیم پزشک و خانواده وی برمی گردد.

او درباره پرداخت نشدن کارانه و اضافه کارها نیز گفت: این مشکلی نیست که مربوط به شهرستان و استان باشد و بودجه آن در وزارت خانه مصوب شده و ما تنها انجام کارهای سند را انجام می دهیم که این ها نیز حاضر است و هر وقت وزارت خانه اعلام کند، برای آنها ارسال می‌کنیم.

دکتر آزادفر افزود: ما برخی تجهیزات و وسایل را نگرفتیم اما حقوق نیروهای ۸۹ روزه را پرداخت کردیم و الان مطالبات آن ها به روز شده است.

بیمه ها بدهی های خود را پرداخت نمی کنند/ باری که بر روی بیمارستان گنجی وجود دارد، استاندارد نیست

وی اظهارداشت: درآمد بیمارستان در زمان حضور من حدود ۷ میلیارد تومان بود که با تلاش همکاران آن را به ۱۱ میلیارد تومان رساندیم اما این مبلغ جوابگوی هزینه ها نیست و بیمه ها نیز بدهی های خود را پرداخت نمی کنند تا بتوانیم خریدهای لازم را انجام دهیم؛ به طور مثال، تامین اجتماعی حدود پنج ماه است که بدهی خود را نپرداخته است.

آزادفر ادامه داد: نارضایتی هایی از بیمارستان وجود دارد اما دلیل اصلی آن این است که باری که بر روی بیمارستان گنجی وجود دارد، استاندارد نیست و بیش از حد توان در حال خدمت رسانی است.

مجوز استخدام ۲۵ پرستار را گرفته ایم

وی اضافه کرد: مجوز استخدام ۲۵ پرستار را گرفته ایم که قسمت اعظم آن را در اورژانس خواهیم گذاشت و اگر این نیروها اضافه شوند، فشار کاری همکاران کم می‌شود و می‌توان به شهروندان خدمات بهتری ارائه داد.

امین آزادفر گفت: دیر ویزیت شدن از طرف پزشکان در بیمارستان از دیگر گلایه های شهروندان است اما این نکته را باید در نظر گرفت که دکترها بر اساس زمانی که طبق قانون برای آن ها در نظر گرفته شده به بیماران مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته پزشکانی نیز وجود دارند که دقیق به بیماران مراجعه نمی کنند و آن ها طی نامه نگاری به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است و بعضا بوده که مجوز مطب آن ها نیز باطل شده است.

او، این را هم گفت که «کمبود پزشک در سطح کشور وجود دارد و ما نیز به همین مورد مبتلا هستیم». 

۵۰ هزار تومان به ازای هر تخت در همراه سرای بیمارستان/ احداث پد هلیکوپتر در پشت بیمارستان

دکتر آزادفر در ادامه بیان داشت: بیمارستان گنجی در خصوص پسماندهای عفونی هیچ مشکلی ندارد و دستگاهی در بیمارستان مستقر کرده ایم و در حال کار است و در خصوص فاضلاب نیز آزمایش های لازم انجام شده و مجوزات محیط زیستی نیز گرفته شده است.

وی اظهارداشت: مجمع خیرین، مدیریت همراه سرا را بر عهده دارد و مصوب شده که به ازای هر تخت، ۵۰ هزار تومان از افراد گرفته شود.

رییس بیمارستان شهید گنجی برازجان اضافه کرد: با توجه به مشکلاتی که برای محل قبلی فرود هلیکوپتر به وجود آمد، مقرر شده از زمین های پشت بیمارستان برای احداث پد هلیکوپتراستفاده شود و کارهای آن در حال انجام است.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر