چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: سازمان لیگ با حذف تیم‌های بدهکار از مسابقه‌های لیگ یک، برای بدهکاران بزرگ لیگ برتری خط و نشان کشید.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، سازمان لیگ فوتبال ایران در کنار همه نابسامانی‌ها و مشکلاتی که این روزها گریبان فوتبال ایران را گرفته، اقدامی کرده که بارقه امید را در جامعه فوتبال روشن کرده است. اقدام پسندیده سازمان لیگ - هرچند به مذاق برخی خوش نیاید – می‌تواند طلیعه جنبش قانون‌گرایی در فوتبال ایران باشد.
کد خبر: ۱۴۴۸۶
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

فکرشهر: سازمان لیگ با حذف تیم‌های بدهکار از مسابقه‌های لیگ یک، برای بدهکاران بزرگ لیگ برتری خط و نشان کشید.

\n\n

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایسنا، سازمان لیگ فوتبال ایران در کنار همه نابسامانی‌ها و مشکلاتی که این روزها گریبان فوتبال ایران را گرفته، اقدامی کرده که بارقه امید را در جامعه فوتبال روشن کرده است. اقدام پسندیده سازمان لیگ - هرچند به مذاق برخی خوش نیاید – می‌تواند طلیعه جنبش قانون‌گرایی در فوتبال ایران باشد.

\n\n

یک شنبه جلسه هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران با تمام اعضا به علاوه علی کفاشیان برگزار شد. این جلسه چند مصوبه خوب داشت. نخستین مصوبه این بود که به استان‌ها اجازه داده نشود تیم‌های دسته دومی خود را به استان دیگر بفروشند.

\n\n

معمولا فدراسیون فوتبال به هر استان سهمیه‌ای برای حضور در لیگ دسته دو می‌دهد ولی دیده شده که برخی از استان‌ها امتیاز تیم دسته دومی خود را به استان دیگر فروخته‌اند و این گونه است که مثلا از خوزستان ۶ تیم در لیگ دو هست.

\n\n

اعطای امتیاز تیم دسته دومی به یک استان که اعضای سازمان لیگ از آن به "هبه" کردن یاد می‌کنند به منظور توسعه فوتبال در آن استان صورت می‌گیرد. یعنی اگر فدراسیون فوتبال به استانی اجازه بدهد در لیگ دسته دو تیم‌داری کند، هدفش ایجاد انگیزه برای جوانان آن استان برای پیوستن به جامعه فوتبال است.

\n\n

نمونه خوب این اتفاق تیم خیبر خرم‌آباد است. این تیم ابتدا در دسته دو حضور داشت و مسئولان این تیم به جای آن که به فکر فروشش باشند خوب کار کردند و تیم را به دسته اول رساندند. جالب‌تر آن که بیش از ۹۰ درصد بازیکنان خیبر بومی هستند.

\n\n

اما مصوبه مهم‌تر سازمان لیگ در جلسه یک شنبه حذف چهار تیم لیگ یکی از جدول مسابقه‌ها به دلیل تسویه نکردن بدهی‌شان بود. سازمان لیگ تصمیم گرفت تیم‌های پاس همدان،‌ ایرانجوان بوشهر، آلومینیوم هرمزگان و نساجی قائمشهر را به دلیل آنچه بدعهدی در تسویه بدهی عنوان شده از هفته پنجم لیگ دسته اول از جدول بازی‌ها کنار بگذارد.

\n\n

این اقدام در ظاهر قهر‌آمیز و علیه فوتبال است اما در اصل بهترین روش برای جلوگیری از تداوم یک روند اشتباه است. این کار باعث می‌شود که سایر باشگاه‌ها بدانند که نمی‌توانند با تعلل در پرداخت بدهی‌ها همچنان در لیگ باشند و به ریش قانون بخندند.

\n\n

مصیبتی که این روزها در لیگ برتر آتش به پا کرده و بدهی‌های میلیاردی برخی تیم‌ها همچون لکه سیاهی روی پیراهن لیگ چشم را آزار می‌دهد، حاصل اهمال در انجام همین کار است.

\n\n

اگر مدیران سازمان لیگ در همان سال‌های شروع لیگ حرفه‌ای همین طور سفت و سخت با بدهکاران برخورد می‌کردند و جرات این کار را به خود می‌دادند که تیم‌های بدهکار را از لیگ کنار بگذارند اکنون شاهد بدهی‌های چند ۱۰ میلیاردی نبودیم.

\n\n

در اصل هم معنا ندارد که تیمی با وجود چند ۱۰ میلیارد تومان بدهی همچنان در لیگ برتر حضور داشته باشد و بدهی‌هایش را اضافه کند و از طرفی هم طلبکاران بخت برگشت مجال طلب حق خود را نداشته باشند.

\n\n

لیگ یک می‌تواند الگوی خوبی برای لیگ برتر باشد؛ هر چند مجریان این قانون پسندیده همان متولیان لیگ برتر هستند و به خوبی از حسن کارشان آگاهند. شاید مسئولان سازمان لیگ با شروع برخورد با بدهکاران از لیگ یک به نوعی خواسته‌اند بازتاب این عمل را در جامعه علاقه‌مندان به فوتبال بسنجند تا اگر بازخورد خوبی دریافت کردند – که قطعا همین طور است – مرحله بعدی آن را در لیگ برتر اجرا کنند.

\n\n

همچنین اقدام سازمان لیگ هشدار و تهدیدی برای باشگاه‌های "ابر بدهکار" لیگ برتری است که هرچه زودتر به اصطلاح ماست‌هایشان را کیسه کنند که آتش قانون دامن‌شان را نگیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر