پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۴۴۹۳۵
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در دولت سیزدهم ۱۲۱ مجوز فعالیت حوزه فرهنگی توسط این اداره کل صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، وحید حیدری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوزهای صادره شامل ۱۲ مجوز موسسه‌های فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶ مجوز موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره و چند منظوره، ۱۲ مجوز کانون آگهی و تبلیغات، ۲۲ مجوز چاپ دیجیتال، ۱۴ مجوز در حوزه انتشارات و ۳۵ مجوز در بخش پایگاه خبری، ماه نامه و فصل‌نامه است.

وی افزود: ۱۸ موسسه فرهنگی و هنری و پنج کانون آگهی و تبلیغات نیز در مراحل نهایی صدور مجوز فعالیت قرار دارند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در بخش مطبوعات نیز ۱۱۱ مجوز فعالیت نمایندگی نشریات سراسری در استان صادر شده که به صورت سالانه تمدید می‌شوند.

حیدری ادامه داد: همچنین در طول فعالیت دولت سیزدهم ۸۶ گردهمایی، نشست، کارگاه، دوره تخصصی، همایش و طرح نیز برگزار شده است.

وی گفت: این دوره‌ها شامل گردهمایی کانون‌های آگهی و تبلیغات، گردهمایی مدیران موسسات فرهنگی و هنری تک منظوره و چندمنظوره، نشست هم اندیشی کانون‌های آگهی و تبلیغات، نشست مدیران قرآنی، کارگاه آموزشی یادداشت نویسی و سواد رسانه در جبهه انقلاب اسلامی، کارگاه تخصصی مدیران موسسات فرهنگی و هنری، دوره تخصصی تربیت مربی قرآن کریم و همایش نشان مادری و طرح نوین آموزشی قرآنی و طرح‌های فرهنگی کوچه‌سار خوشبختی، سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی نوجوانان است.

وی تاکید کرد: ۱۰ مسابقه قرآنی نیز از سوی معاونت فرهنگی و رسانه‌ای برنامه ریزی و برگزار شده که در مجموع بیش از ۹ هزار نفر در این مسابقات شرکت کردند.

حیدری افزود: همچنین ۳۳۵ بازدید از موسسات فرهنگی و هنری، موسسات فرهنگی قرآن و عترت، کانون‌های آگهی و تبلیغات، چاپ و انتشارات، دفاتر مطبوعات و رسانه در راستای ایجاد تعاملات و ارتقای سطح فعالیت ها توسط کارشناسان واحدهای معاونت فرهنگی و رسانه‌ای صورت گرفته است.

وی یادآور شد: مسابقه کتابخوانی غدیر، ۲ دوره جشنواره فیروزه و دو دوره جشنواره فرهنگی هنری رضوی از فعالیت‌های مهم ملی اجرا شده توسط معاونت فرهنگی و رسانه‌ای از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز است.

حیدری اظهار کرد: جایزه انتخاب کتاب سال استان بوشهر، ۱۵ نمایشگاه عمومی کتاب در استان و شهرستان ها، یک نمایشگاه تخصصی کتاب در شهرستان دشتی، ۳۲ آیین رونمایی از کتاب، سه مسابقه کتابخوانی استانی، جشنواره روستای دوستدار کتاب، بزرگ داشت مفاخر فرهنگی استان و بزرگ داشت نظامی گنجوی بخشی دیگر از فعالیت های انجام شده این معاونت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است.

وی ادامه داد: همچنین هزار جلد کتاب به ارزش بیش از یک میلیارد تومان در استان بین دستگاه های اجرایی، مساجد و حسینیه، کتابخانه های عمومی و موسسات خصوصی توزیع و در حوزه چاپ نیز ۳۹۲ عنوان کتاب در استان چاپ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر