سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: روزهای برداشت خرما از نخیلات آغاز شده است و در برخی از نقاط استان، برداشت آغاز شده و در برخی نقاط دیگر نیز کشاورزان خود را آماده برداشت می‌کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، خرما در بهترین شرایط برای برداشت قرار دارد و کشاورزان بی‌صبرانه در انتظار برداشت محصول و فروش خرما و تامین هزینه‌های یک‌ساله زندگی خود هستند.\n\nباد و باران یکی از بدترین دشمنان برای خرما در این فصل هستند که باد باعث ریزش خرما از روی نخل می‌شود و باران نیز باعث ترش شدن خرما می‌شود.\n\n
کد خبر: ۱۴۵۳۴
جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱

فکرشهر: روزهای برداشت خرما از نخیلات آغاز شده است و در برخی از نقاط استان، برداشت آغاز شده و در برخی نقاط دیگر نیز کشاورزان خود را آماده برداشت می‌کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، خرما در بهترین شرایط برای برداشت قرار دارد و کشاورزان بی‌صبرانه در انتظار برداشت محصول و فروش خرما و تامین هزینه‌های یک‌ساله زندگی خود هستند.

\n\n

باد و باران یکی از بدترین دشمنان برای خرما در این فصل هستند که باد باعث ریزش خرما از روی نخل می‌شود و باران نیز باعث ترش شدن خرما می‌شود.

\n\n

استان بوشهر

\n\n

وقوع باد و طوفان شدید

\n\n

از غروب پنجشنبه وزش باد شدید و طوفان و گرد و غبار در جنوب استان بوشهر آغاز شد و رفته رفته از جنوب استان خود را به شمال استان رساند و در این مسیر هر چیزی را که می‌توانست نیست و نابود کرد.

\n\n

طوفان شدید تا نیمه شب ادامه داشت و پشت‌بند این طوفان نیز بارش شدید باران بود که در برخی از مناطق این بارش‌ها همراه با تگرگ بود.

\n\n

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز گذشته شرایط ناپایدار جوی برای استان بوشهر پیش‌بینی شده بود که شب گذشته شاهد وزش بادهای شدید و طوفان در استان بوشهر بودیم.

\n\n

پیام مساعدی در ادامه به بارندگی‌های شب گذشته در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: این بارندگی‌ها در نقاط مختلف استان بوشهر گزارش شد که در برخی نقاط همراه با تگرگ بود.

\n\n

نابودی زحمت یکساله نخلداران

\n\n

نخل سالانه یک بار ثمر می‌دهد و هر میزان خرما که داشته باشد، هزینه زندگی یک سال نخلداران را تامین ‌می‌کند.

\n\n

طوفان شب گذشته در استان بوشهر باعث شد تا خسارات بسیار زیادی به نخل‌داران وارد شود و درآمد سالانه بسیاری از نخلداران را بر باد داد.

\n\n

حبیب بنافی یکی از نخلداران منطقه به مهر گفت: طوفان شب گذشته باعث شد تا خسارات بسیار زیادی به نخیلات ما وارد شود و حدود ۵۰ درصد از خرمای ما را روی زمین ریخت و درآمد امسال ما را به نصف رساند.

\n\n

مشهدی بهرام رضائی کشاورز ۸۵ ساله آب‌پخشی نیز در مورد خسارات وارده بر باغات خود بیان کرد: طوفان و بارندگی باعث خراب شدن ثمر خیلی از نخیلات شد ولی هر چیزی که روزی ما باشد، با چماق هم نمی‌توان از روی نخل پائین آورد.

\n\n

غلام حیات نیز به وضعیت نخل‌ها اشاره کرد و افزود: نخل‌هایی که دارای ارتفاع بیشتری هستند بیشتر تحت تاثیر قرار گرفتند و میزان ریزش خرما از این نخیلات بسیار زیادی بود و حدود ۵۰ تا ۷۵ درصد بود.

\n\n

وی اضافه کرد: برای نخل‌های جوان‌تر و کم‌ارتفاع‌تر ریزش‌‌ها نیز ریزش خرما بین ۱۰ تا ۴۰ درصد بوده است که در مجموع خسارت بسیار زیادی به نخلداران وارد شده است.

\n\n

استان بوشهر

\n\n

خسارت جدی به نخل‌ها

\n\n

بخشدار آب‌پخش نیز به خبرنگار مهر گفت: شب گذشته شاهد وقوع طوفان شدید و همچنین بارش باران در سطح نخیلات آب‌پخش بودیم که این موضوع باعث شد تا نخلداران خسارت‌های زیادی ببینند.

\n\n

علی مردانلو اضافه کرد: در حال بررسی وضعیت نخلستان‌ها هستیم و هنوز برآورد دقیقی از خسارات وارد شده وجود ندارد.

\n\n

حالا کشاورزان بخش زیادی از درآمد خود را از دست داده‌اند و امیدوارند که مسئولان در قالب حوادث غیرمترقبه کمکی مناسب برای جبران این خسارت‌ها و التیام درد کشاورزان داشته باشند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر