سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کتاب اشعار «فایز دشتی» هفتمین اثر پژوهشی گروه موسیقی لیان توسط سید روح‌الله صفوی وارد بازار نشر شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید روح‌الله صفوی اظهار داشت: فایز شاعر دو بیتی سرای جنوب جایگاه ویژه ای نزد مردم استان بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی دارد.\n\nوی با اشاره به اینکه اشعار فایز بیشترین میزان استفاده را در شروه‌خوانی دارد، اضافه کرد: مردم جنوب پیوندی ناگسستنی و بسیار قوی با اشعار فایز دارند و گاها به شروه‌خوانی، فایزخوانی گفته می‌شود.\n\n
کد خبر: ۱۴۵۷۲
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۵

فکرشهر: کتاب اشعار «فایز دشتی» هفتمین اثر پژوهشی گروه موسیقی لیان توسط سید روح‌الله صفوی وارد بازار نشر شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید روح‌الله صفوی اظهار داشت: فایز شاعر دو بیتی سرای جنوب جایگاه ویژه ای نزد مردم استان بوشهر و دیگر استان‌های جنوبی دارد.

\n\n

وی با اشاره به اینکه اشعار فایز بیشترین میزان استفاده را در شروه‌خوانی دارد، اضافه کرد: مردم جنوب پیوندی ناگسستنی و بسیار قوی با اشعار فایز دارند و گاها به شروه‌خوانی، فایزخوانی گفته می‌شود.

\n\n

اشعار فایز دشتی سید روح‌الله صفوی

\n\n

این نویسنده و محقق با بیان اینکه شروه‌خوانان نقش مهمی در ماندگاری اشعار فایز داشته‌اند، ادامه داد: تلاش داشته ایم که همه اشعار و آثار به جا مانده از فایز در این کتاب گردآوری شود.

\n\n

وی با بیان اینکه کتاب اشعار «فایز دشتی» در یک‌هزار جلد چاپ شده است، افزود: از منابع مختلف و متعددی در جمع‌آوری اشعار فایز استفاده شده است که می‌توان به مشوش‌نامه سدید، نسخه دست‌نویس شاعر و نسخه دست‌نویس فیض زیرودی از شاعران هم‌عصر فایز اشاره کرد.

\n\n

صفوی با بیان اینکه کتاب اشعار «فایز دشتی» توسط انتشارات نگاه منتشر شده است، افزود: در این کتاب ۵۷۹ دوبیتی از این شاعر جمع‌آوری شده است.

\n\n

سید جعفر حمیدی استاد ادبیات دانشگاه‌های تهران و بوشهر در دیباچه این کتاب آورده است: مولف این کتاب با شناختی که فایز دارد، چندین دوبیتی جدید را از آن منابع به دست آورده و به این مجموعه افزوده یا اگر نکته‌ای از زندگی شاعر شنیده، به آن دوبیتی‌ها افزوده است.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر