چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مرکز قلب سالم با هدف شناسایی بیماران قلبی و عروقی و پیشگیری از این بیماری در افراد بالای 30 سال از مرداد ماه 94 فعالیت خود را در شهر برازجان آغاز کرده است .\n\nبه گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، کارشناس برنامه قلب ستاد شبکه شهرستان در این رابطه گفت: این مرکز با تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و با تیمی متشکل از پزشک ،کارشناس بهداشتی و کارشناس آزمایشگاه خدمات ارزنده ای را به همشهریان ارائه می دهد.
کد خبر: ۱۴۶۶۳
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

فکرشهر: مرکز قلب سالم با هدف شناسایی بیماران قلبی و عروقی و پیشگیری از این بیماری در افراد بالای 30 سال از مرداد ماه 94 فعالیت خود را در شهر برازجان آغاز کرده است .

\n\n

به گزارش فکرشهر از شبکه بهداشت و درمان دشتستان، کارشناس برنامه قلب ستاد شبکه شهرستان در این رابطه گفت: این مرکز با تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و با تیمی متشکل از پزشک ،کارشناس بهداشتی و کارشناس آزمایشگاه خدمات ارزنده ای را به همشهریان ارائه می دهد.

\n\n

خانم معارفی، همچنین اظهار داشت ،تمامی افراد بالای 30 سال و زنان باردار می توانند همه روزه صبح ها (به استثنای جمعه ها) با مراجعه به مرکز قلب سالم واقع در درمانگاه تخصص 17 شهریور از وضعیت سلامتی خود آگاهی یابند.

\n\n

افراد پس از مراجعه به مرکز قلب سالم ،توسط کارشناس بهداشتی مستقر در مرکز قلب سالم از نظر وزن ،فشارخون ،BMI و چاقی دور شکم برسی شده و آموزش های تغذیه ای و ... را دریافت نمایند. 

\n\n

سپس با ارجاع به پزشک مرکز ،آزمایش های ضروری درخواست می شود و خونگیری جهت آزمایش در بیمازرستان 17 شهریور انجام می گیرد و افراد نیاز به مراجعه خارج از مرکز ندارند.

\n\n

خانم معارفی در ادامه توضیح داد: نتایج آزمایشات سه روز بعد در پرونده افراد ثبت می شود و افراد با مراجعه مجدد به مرکز قلب جهت تعیین وضعیت سلامتی خود به پزشک مراجعه می کنند.
\nو برحسب اینکه فرد در چه طیفی از وضعیت سلامتی قرار می گیرد نوبت بعدی مراجعه برای وی تعیین میگردد.

\n\n

کارشناس قلب ستاد شهرستان در پایان گفت: تمامی افراد مراجعه کننده به مرکز قلب پس از اتمام این مرحله ،کارتی به عنوان ((کارت سلامت قلب)) دریافت میکنند که وضعیت سلامتی آنها در ان مشخص شده است .

\n\n

از نکات برجسته این برنامه می توان به محاسبه ه ،ریسک ابتلای فرد به بیماری های قلبی و عروقی طی ده سال آینده نیز اشاره کرد 

\n\n

در ضمن باید یادآور شد ،تمامی این خدمات به صورت رایگان در این مرکز برای مراجعین ارائه میشود .

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر