جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر:  دبیرستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: فریضه نماز نباید تحت شعاع ناهنجاری های جامعه قرار گیرد.\n\nبه گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام عباس خشنود روز سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان نماز در عرصه رسانه استان بوشهرافزود: در این استان تا رسیدن به وضعیت مناسب اقامه نماز قدری فاصله داریم از این رو رسانه ها باید تمام توان خود را برای بهبود این وضعیت بکارگیرند.\n\nفریضه نماز نباید تحت شعاع ناهنجاری های جامعه قرار گیرد
کد خبر: ۱۴۷۰۹
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

فکرشهر:  دبیرستاد اقامه نماز استان بوشهر گفت: فریضه نماز نباید تحت شعاع ناهنجاری های جامعه قرار گیرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام عباس خشنود روز سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان نماز در عرصه رسانه استان بوشهرافزود: در این استان تا رسیدن به وضعیت مناسب اقامه نماز قدری فاصله داریم از این رو رسانه ها باید تمام توان خود را برای بهبود این وضعیت بکارگیرند.

\n\n

فریضه نماز نباید تحت شعاع ناهنجاری های جامعه قرار گیرد

\n\n

وی ادامه داد: با ترویج و نهادینه شدن فریضه نماز باید از گسترده تر شدن شعاع پدیده شوم منکرات در جامعه جلوگیری شود.

\n\n

خشنود با اشاره به وجود ناهنجاری در سطح جامعه گفت: ناهنجاری های جامعه باید با مدیریت مناسب مهار شود و این امر در کوتاه مدت نیز میسر نیست و برای تحقق آن نیاز به زمان داریم.

\n\n

وی گفت: این ناهنجاری ها ارزش های دینی را تحت شعاع قرار داده از این رو رسانه ها باید با فعالیت مناسب در این زمینه تلاش کنند تا اقامه نماز بعنوان معروف ترین ارزش ها تحت شعاع ناهنجاری ها قرار نگیرد.

\n\n

خشنود تاکید کرد: شایسته یک جامعه اسلامی نیست که کارها نسبت به نماز در اولویت باشد و نماز در حاشیه قرار گیرد.

\n\n

رییس ستاد اقامه نماز استان بوشهرافزود: مقام معظم رهبر بارها نسبت به برگزاری باشکوه نماز صبح در مساجد تاکید کرده ولی این مهم تاکنون عملی نشده است.

\n\n

خشنود یادآورشد:برغم اینکه بازار بوشهر در سالیان اخیر توسعه فراوانی داشته است اما مساجد موجود پیرامون آن توسعه ای نداشته است.

\n\n

وی با اشاره به نقش و جایگاه مهم رسانه برای ترویج فرهنگ نماز در بین بازاریان اظهارداشت: شایسته است بازاریان با حضور باشکوه در مساجد زمینه برگزار شدن باشکوه این فریضه دینی را فراهم کنند.

\n\n

وی با تاکید بر ضرورت ایفای نقش رسانه ها در ترویج فعالیت های مرتبط با ترویج نماز گفت: امسال برای نخستین بار جشنواره کشوری شعر و خاطره نویسی مرتبط با موضوع نماز همزمان با سایر استان های کشور دراستان بوشهر برگزار خواهد شد.

\n\n

خشنود گفت: امسال زمینه حضور 50 روحایی در مناطق روستایی فاقد روحانی و 35 مسجد نیز برای برپایی نماز صبح در استان بوشهر تعین شده است .

\n\n

خشنود یادآور شد: آموزش های نحوه انجام فریضه نماز بیماران توسط استادان حوزه علمیه قم برای کارکنان دو بیمارستان خلیج فارس بوشهر و شهید گنجی برازجان برگزار خواهد شد.

\n\n

وی بیان کرد: در صورت موفقیت آمیز بودن این طرح، آموزش های یاد شده در سایر بیمارستان های استان نیز برگزار خواهد شد.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیزدراین آیین گفت: رسانه ها بخاطر فراگیری حوزه مخاطبانشان نقش زیادی در ترویج فعالیت های ستاد اقامه نماز دارند.

\n\n

حمیده ماحوزی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به فعالیت های مرتبط با حوزه قرآن، عترت و نماز اهتمام ویژه دارد.

\n\n

وی یادآورشد: برای فعالیت های مرتبط با ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی کودکان باید توجه بیشتری شود.

\n\n

مدیرکل صدا و سیمای استان بوشهر نیز در این آیین گفت: فریضه ارزشمند نماز برترین رسانه است.

\n\n

سید حسین ناظر افزود: نماز موجب رشد و شکوفایی همه امور فرد نمازگذار می شود.

\n\n

وی گفت: صدا و سیما نیز می تواند با شیوه جذاب و هنرمندانه اهمیت نماز را برای مخاطبین خود تبیین کند.

\n\n

در آیین اکبر اقبال مجرد رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر، حبیب قاسمی مدیرمسوول هفته نامه مردم جنوب، امین ماندگار مدیرمسوول سایت پژواک تنگستان، عبدالرسول میگلی نژاد مدیرمسوول هفته نامه صدای بوشهر و همچنین شماری از فعالان برگزاری نماز در صدا و سیمای مرکز بوشهر تجلیل شدند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر