دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امام‌جمعه بوشهر گفت: در ستاد زکات استان بوشهر اتاق فکر زکات را ترسیم کرده‌ایم که یکی از پیشنهادت این اتاق فکر، این است که پول زکات، پول توسعه و پیشرفت باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه شورای زکات استان بوشهر با اشاره به مباحث معرفتی زکات، اظهار داشت: زکات یکی از فرایض فرااسلام است که در ادیان سابق هم بوده است، زکات این‌قدر مهم است که در قرآن بیش از 36 بار در این رابطه صحبت شده و قریب به 30 مورد همراه با نماز آمده است.
کد خبر: ۱۴۷۲۱
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵

فکرشهر: امام‌جمعه بوشهر گفت: در ستاد زکات استان بوشهر اتاق فکر زکات را ترسیم کرده‌ایم که یکی از پیشنهادت این اتاق فکر، این است که پول زکات، پول توسعه و پیشرفت باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در جلسه شورای زکات استان بوشهر با اشاره به مباحث معرفتی زکات، اظهار داشت: زکات یکی از فرایض فرااسلام است که در ادیان سابق هم بوده است، زکات این‌قدر مهم است که در قرآن بیش از 36 بار در این رابطه صحبت شده و قریب به 30 مورد همراه با نماز آمده است.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر بابیان اینکه زکات باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود و این کار نیازمند یک سازوکار بسیار ویژه است، خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌سازی، زکات را به حد اعلای خود برسانیم و این‌ یک وظیفه فرهنگی است که در صدر این فرهنگ‌سازی، روحانیت است و این خود نیازمند یک پروژه علمی و جامع‌شناسی کلان در ایران و بومی‌شده آن در مناطق است.

\n\n

صفایی بوشهری بابیان اینکه اساساً زکات آمده که رفع چالش کند، افزود: باید در هر مقطعی از مقاطع زمان بررسی و آسیب‌شناسی صورت گیرد که در جامعه ایران، استان و مناطق بومی‌شده چه چالش‌هایی وجود دارد و آن چالش‌ها در اولویت قرار گیرد.

\n\n

وی افزود: ستاد زکات به هیچ صورت نباید در مسیر اجرایی کردن پروژه‌هایی قرار بگیرد که نهادها و دستگاه‌های دیگر متکفل آن هستند و این امر در استان بوشهر انجام‌گرفته است.

\n\n

به نوشته ی فارس، امام‌جمعه بوشهر تصریح کرد: پول زکات باید در مجرایی که فقه می‌گوید و نگاه مقام معظم رهبری است، مصرف شود.

\n\n

صفایی بوشهری بابیان اینکه زکات پرداخت توسط مردم در استان، بیشتر از آمارهای رسمی است، اظهار داشت: در استان پروژه «طرح پژوهشی آمایشی توسعه زکات» تعریف‌شده که در این طرح مناطق شناسایی و مقدار زکات آن‌ها مشخص می‌شود، سپس فرهنگ‌سازی شده و آسیب‌ها، فرصت‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها شناسایی و یک سند چشم‌انداز عرصه زکات و مصرف بهینه آن و یک نقشه راه طراحی، سپس مدیریت می‌شود.

\n\n

وی گفت: در حال حاضر اکثر مناطق کشور در خشکسالی بسر می‌برد و استان بوشهر دومین استان کم بارش کشور است و تقریباً سفره‌های آبی زیرزمینی به کمترین میزان خود رسیده و اخیراً حوادث غیرمترقبه آسیب‌زا نیز به نخیلات و کشاورزان آسیب وارد کرده است.

\n\n

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: در ستاد زکات استان بوشهر اتاق فکر زکات را ترسیم کرده‌ایم که یکی از پیشنهادت این اتاق فکر، این است که پول زکات، پول توسعه و پیشرفت باشد به این معنا که مردمی که زکات پرداخت کرده‌اند و به بحران دچار شده‌اند، بتوانند از این پول استفاده کنند.

\n\n

صفایی بوشهری افزود: در این رابطه یکی از طرح‌ها ایجاد صندوق تعاون زکات است که می‌تواند خدمات بسیار خوبی به این عزیزان عنایت کند، در 10 سال گذشته مقدار زکات در استان بوشهر پیشرفت بسیار خوبی داشته و از 5 میلیون تومان در سال 84 به دو میلیارد و 300 میلیون تومان در سال 94 رسیده است.

\n\n

وی گفت: باید مقدار زکات در افق 1404 به 10 میلیارد تومان در استان برسد و این با برنامه‌های دانش‌بنیان و علمی منطبق با جامع‌شناسی و روان‌شناسی برگرفته از فقه اهل‌بیت، مقدور است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر