جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: استاندار فارس در دو نشست مجزای شهرستان های مهر و لامرد گفت: بحث دریافت عوارض آلایندگی از پارس جنوبی را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار داده است...
کد خبر: ۱۴۷۳۹
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶

فکرشهر: استاندار فارس در دو نشست مجزای شهرستان های مهر و لامرد گفت: بحث دریافت عوارض آلایندگی از پارس جنوبی را جزء برنامه‌های اصلی خود قرار داده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سیدمحمد علی افشانی در جلسه شورای اداری و برنامه ریزی شهرستان مهر اظهار داشت: خوشبختانه خداوند به شهرستان مُهر عنایت کرده است و در منطقه‌ای که زندگی کردن در آن دشوار بود مخازن عظیمی کشف شد و در پی آن پارس جنوبی و پالایشگاه پارسیان در اینجا شکل گرفت و زمینه رشد و توسعه جهشی این منطقه فراهم شد.

\n\n

وی افزود: باید از این فرصت‌های پیش آمده به خوبی استفاده کرد و اولین نیاز آن اتحاد و همبستگی بین دو شهرستان مُهر و لامرد است، شک نکنید اختلافات به شما آسیب می‌رساند. از این فرصت‌ها باید استفاده کنید و به جای پرداختن به اختلافات به کار و تلاش و عمران و آبادانی اهتمام ورزید. ما هم به عنوان مدیران استان در کنار شما خواهیم بود.

\n\n

به نوشته ی ایلنا، افشانی با تاکید بر توسعه شبکه حمل و نقل برای بهره‌برداری از توانمندی‌های منطقه عسلویه و پارس جنوبی، عنوان کرد: بحث دریافت عوارض آلایندگی از پارس جنوبی نیز که خواسته مردم و مسوولان شهرستان‌های مُهر و لامرد است یک مساله ملی و فرا استانی است و باید جلساتی بین استان فارس و بوشهر با حاکمیت ملی برگزار شود و در سطح ملی تصمیم‌گیری شود که با جدیت آن را پیگیری خواهیم کرد.

\n\n

همچنین استاندار فارس در جلسه شورای اداری شهرستان لامرد هم پیگیری این موضوع را جزء برنامه‌های اصلی خود عنوان کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، 25 دی ماه 1393 بود که طبق مصوبه ی نمایندگان مجلس، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز مشمول عوارض آلایندگی شدند و مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی همچون پارس جنوبی که پیش از آن از پرداخت عوارض آلایندگی معاف بودند، با این مصوبه مجلس، کلیه صنایع آلاینده در این مناطق مکلف به پرداخت عوارض آلایندگی گردیدند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، پیش از این نیز، فرماندار شهرستان مهر، دریافت عوارض آلایندگی پارس جنوبی را حق مردم جنوب استان فارس عنوان کرده بود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر