چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مرحله نخست طرح رتبه بندی معلمان که از برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است همزمان با سراسر کشور دراین استان انجام شد.\n\nبه گزارش فکرشهر از ایرنا، ناصر کرمی در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: حکم های همکاران فرهنگی استان صادر و به آنها ابلاغ شده است.\n\nوی تصریح کرد: با اجرای این طرح همه مشکلات زندگی معلمان برطرف نمی شود ولی تلاش می شود با اجرای کامل این طرح ترمیم های لازم در وضعیت حقوقی فرهنگیان انجام شود.
کد خبر: ۱۴۹۳۲
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مرحله نخست طرح رتبه بندی معلمان که از برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است همزمان با سراسر کشور دراین استان انجام شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، ناصر کرمی در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: حکم های همکاران فرهنگی استان صادر و به آنها ابلاغ شده است.

\n\n

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح همه مشکلات زندگی معلمان برطرف نمی شود ولی تلاش می شود با اجرای کامل این طرح ترمیم های لازم در وضعیت حقوقی فرهنگیان انجام شود.

\n\n

کرمی درخصوص بدهی آموزش و پرورش استان به شرکت توزیع نیروی برق گفت: این مشکل تنها مربوط به بوشهر نیست بلکه یک مشکل کشوری است و تلاش های لازم در خصوص رفع آن درحال انجام است.

\n\n

وی اظهارکرد:کل بدهی آموزش و پرورش استان بوشهر به شرکت توزیع نیروی برق 34میلیارد ریال است که براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان تا زمان تعیین تکلیف از سوی سازمان انرژی اتمی و وزارت نیرو برق مدارس قطع نشود درحالی که چندین بار در تابستان شاهد قطعی برق بوده ایم.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت:باتوجه به اینکه استان توان پرداخت این بدهی را ندارد مسئولان این اداره کل از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پی گیر حل این مشکل هستند. 

\n\n

وی یادآورشد:از سال 91 مقرر شد بهای آب و برق مدارس به صورت یکجا از سوی وازرتخانه پرداخت شود ولی از اواخر سال 92 اعلام شد مبلغی پرداخت نشده است.

\n\n

کرمی گفت: برهمین اساس با دستور استاندار و مصوبه شورای آموزش و پرورش قرار شد این مبلغ از محل مطالبات سازمان انرژی اتمی به وزارت نیرو پرداخت شود.

\n\n

وی در خصوص کمبود نیرو نیز اظهار کرد: امسال 800 نفر از همکاران فرهنگی درحالی بازنشسته شدند که هیچ نیرویی جایگزین آنها نشده است.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به سازماندهی انجام شده کمبود معلمان را با نوبت دوم، اضافه تدریس و استفاده از معلمان پیش دبستانی که در سال های 89-90 به صورت غیر رسمی در مراکز پیش دبستانی فعال بوده اند به صورت حق التدریس جبران شود.

\n\n

کرمی افزود:با جذب مربیان حق التدریس ، ممنوعیت استفاده از همکاران بازنشسته اجرا و با تشکیل پرونده برای واجدان شرایط ابلاغ حکم حق التدریسی این مربیان انجام می شود.

\n\n

وی گفت: بیشترین کمبود کادر آموزشی در استان بوشهر مربوط به مقطع ابتدایی و هنرستان های فنی و کار و دانش است که کمبود این مراکز نیز از طریق خرید خدمات جبران می شود.

\n\n

وی در خصوص تعمیر و تجهیز مدارس نیز افزود: 90 میلیارد ریال امسال برای تعمیر و تجهیز مدارس استان بوشهر براساس اولویت بندی انجام شده اختصاص می یابد.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با تمهیدات اتخاذ شده همه کلاس های درس استان بوشهر باید به کولر تجهیز و تامین میز و نیمکت های مناسب برای مدارس باید انجام شود که در همین راستا امسال 15 هزار میز و نیمکت در استان توزیع می شود.

\n\n

کرمی اضافه کرد: همچنین شش میلیارد ریال مرحله اول واریز سرانه مدارس انجام و پنج میلیارد ریال نیز در قالب طرح هجرت سه برای تعمیر و بازسازی مدارس تخصیص یافته است.

\n\n

وی گفت: امسال اردوهای راهیان نور کشور از روستای بحیری شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر با حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان بسیج مستضعفان کشور کلید می خورد.

\n\n

کرمی یادآورشد: سهمیه اعزام دانش آموزان استان بوشهر امسال 12 هزار نفر شامل هفت هزار دختر و پنج هزار پسر است که در صورت تامین امکانات افزایش این سهمیه تا 15 هزار نفر نیز وجود دارد.

\n\n

وی تصریح کرد: همزمان بازگشایی مدارس 172کلاس درس در قالب 34 مدرسه در استان بوشهر تحویل آموزش و پرورش شده است.

\n\n

کرمی تنظیم برنامه عملیاتی مدارس را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان بوشهر در سال تحصیلی جدید ذکر کرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر