پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نمایندگان لنجداران و صیادان شهرستان گناوه مشکلات و مسایل حوزه های کاری خود را با معاون عمرانی استانداری بوشهر در نشستی در فرمانداری این شهرستان مطرح کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر، دراین نشست که برخی مدیران استان بوشهر نیز شرکت داشتند، مشکلات عدیده ای از سوی لنجداران مطرح شد که معاون استاندار بوشهر دستور پیگیری و برطرف شدن آنان را داد.
کد خبر: ۱۴۹۵۳
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸

فکرشهر: نمایندگان لنجداران و صیادان شهرستان گناوه مشکلات و مسایل حوزه های کاری خود را با معاون عمرانی استانداری بوشهر در نشستی در فرمانداری این شهرستان مطرح کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دراین نشست که برخی مدیران استان بوشهر نیز شرکت داشتند، مشکلات عدیده ای از سوی لنجداران مطرح شد که معاون استاندار بوشهر دستور پیگیری و برطرف شدن آنان را داد.

\n\n

آنان گران شدن سوخت در سفرهای دریایی، طولانی بودن نوبت تخلیه ، کمبود زیرساخت های بندری ازجمله اسکله و حوضچه برای پهلوگیری، تخلیه و بارگیری، الزام کردن در دریافت سوخت غیر موردنیاز، کمبود فضا برای امر صادرات را از جمله مشکلات حوزه دریانوردی برشمردند.

\n\n

\n\n

به نوشته ی ایرنا، نمایندگان لنجداران و صیادان شهرستان گناوه همچنین عدم تعهد کامل شرکت بندرسازان، تعهد نکردن بیمه در قبال خسارات جزیی و مشخص نشدن وضعیت سرمایه اعضای تعاونی لنجداران و همچنین متولی نداشتن اسکله و امور بندری ریگ را در این نشست به عنوان مشکلات خود مطرح کردند.

\n\n

وضعیت نامناسب زیرساخت های بندر صیادی ازجمله نامناسب بودن اسکله و محوطه و عدم تعهد شرکت بیمه در قبال خسارات وارده جزیی به قایق های صیادی و مجوز ندادن بموقع برای صیادان هنگام رفتن به دریا از عمده مشکلات قشر صیادان این شهرستان بود که از سوی نماینده آنان بیان شد.

\n\n

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: این نشست بمنظور بیان مشکلات لنجداران و صیادان برگزار شده تا در جمع بندی مواردی که در استان قابل حل باشد بتوانیم آن را رفع کنیم.

\n\n

محمدحسن باستی بر پاسخگویی مسوولان به مردم در کمال متانت و احترام تاکید کرد و گفت: در مجموعه بدنه دولت احدی اجازه ندارد خارج از عرف و قانون با مردم برخورد کند و چنین سیاستی را دولت تدبیر و امید و مدیریت ارشد استان به هیچ وجه نمی پذیرد.

\n\n

وی همچنین از صاحبان شناورهای باری و قایق های صیادی خواست تا نسبت به بیمه کردن اموال خود اقدام کنند تا درصورت بروز حوادث ناگوار دچار ضرر و خسارت نشوند.

\n\n

باستی بر فراهم کردن بسترهای لازم برای تردد شناورهای حامل کالاهای صادراتی تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت ها برای صادرات کالا از بندر گناوه استفاده شود.

\n\n

\n\n

فرماندارگناوه هم گفت: باتوجه به مسایل و مشکلاتی که لنجداران این شهرستان با آن مواجه هستند این جلسه برگزار و استاندار بوشهر در سفر خود به این بندر تاکید وافری دراین زمینه داشتند.

\n\n

عبدالنبی یوسفی افزود: اقتصاد حدود 70 درصد مردم این شهرستان بنوعی با دریا و مبادلات مرزی خارجی مرتبط است بگونه ای که بیش از چهارهزار فروشگاه و یک هزار شناور ازاین طریق فعالیت دارند و تلاش می کنیم با یک عزم جدی در برطرف کردن مشکلات گام های موثری برداریم.

\n\n

دراین جلسه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هواشناسی، پخش فرآورده های نفتی و معاون بنادر ودریانوردی استان بوشهر با پاسخ دادن به نظرات شرکت کنندگان مصوباتی در زمینه رسیدگی برای حل مسایل و مشکلات مطرح شده داشتند.

\n\n

شغل عمده جمعیت 92 هزارنفری شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر به دریا وابسته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر