پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: باید در سه حوزه آبزی پروری، نخیلات و خرما و گوجه فرنگی به عنوان سه محور توسعه بخش کشاورزی این استان توان و سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیران موسسه تحقیقات کشاورزی استان بوشهر افزود: آبزی پروری یکی از محورهای توسعه ای استان بوشهر است اما با وجود داشتن قابلیت های مهم توسعه ای در این بخش در سال های گذشته از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است.
کد خبر: ۱۵۰۸
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: باید در سه حوزه آبزی پروری، نخیلات و خرما و گوجه فرنگی به عنوان سه محور توسعه بخش کشاورزی این استان توان و سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در نشست با مدیران موسسه تحقیقات کشاورزی استان بوشهر افزود: آبزی پروری یکی از محورهای توسعه ای استان بوشهر است اما با وجود داشتن قابلیت های مهم توسعه ای در این بخش در سال های گذشته از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده نشده است.

وی با تاکید بر اصلاح روش های پرورش میگو برای افزایش راندمان تولید اضافه کرد: با این ویژگی ها و وجود امکانات زیرساختی می توان با همین قابلیت ها تولید میگو را تا دو برابر در اراضی پرورشی افزایش داد.

استاندار بوشهر بیان کرد: با وجود این که مطالعه طرح مهم و اساسی پرورش ماهیان در قفس بیش از 10 سال است به پایان رسیده و حوضچه تولید بچه ماهی در استان ایجاد شده ولی تاکنون اجرایی نشده است.

سالاری با اعلام آمادگی برای واگذاری اراضی و تسهیلات برای توسعه استان بوشهر در بخش دریا تاکید کرد: طرح های تولیدی و توسعه ای استان بوشهر در حوزه دریا محور آماده است و همه امکانات راه اندازی این واحدها با شرائط ساده به سرمایه گذاران واگذار می شود.

وی اظهار کرد: روش های بسته بندی خرما در استان بوشهر بازار پسند نیست و باید با طرح های مطالعاتی خرمای استان بوشهر که از مرغوب ترین خرماهای جهان است بسته بندی و فرآوری بازار پسند شود.

استاندار بوشهر گفت: اراضی کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در این استان به لحاظ نبود آب مناسب رو به نابودی است که لازم است طرح های مطالعاتی جدیدی برای بهره برداری بهینه از این اراضی و آب های موجود صورت گیرد.

وی با بیان این که بیشتر اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان ها در اختیار وزارتخانه هاست ادامه داد: 12 تا 13 درصد اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای کشور در اختیار استان ها و بیش از 88 درصد متمرکز در وزارتخانه ها است که باید در توزیع اعتبارات نسبت سهم عدالت محور تخصیص یابد.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای سد چم شیر در استان کهکیلویه و بویر احمد تصریح کرد: با اتمام این طرح مهم بیش از 37 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیلم و گناوه آبیاری می شود که برای این مهم باید از هم اکنون شبکه های آبیاری انتقال آب به اراضی تدارک دیده شود.

هم اکنون از 100 هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در استان بوشهر بیش از 10 هزار هکتار مطالعه و پنج هزار و 500 هکتار آن آماده بهره برداری است که از این میزان در سطح سه هزار هکتار در سال گذشته پرورش میگو اجرا و بیش از 9 هزار تن میگوی پرورشی تولید شد.

هم اکنون در سطح 40 هزار هکتار از نخیلات استان بوشهر سالانه بیش از 170هزار تن خرما تولید می شود که پرداخت تسهیلات به صنایع بسته بندی و فرآوری خرما برای بهبود وضعیت صادرات این محصول استراتژیک ضروری است.

تولید 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل،از دیگر ظرفیت های استان بوشهر است که از آبان تا فروردین که هیچ جای کشور امکان تولید گوجه فرنگی وجود ندارد در این استان تولید می شود.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر