چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: ایران شناس و تاریخ نگار شیعه ژاپنی گفت: گرایشم به اسلام و مذهب شیعه نتیجه تحقیقات علمی و پژوهشی چند دهه در فرهنگ غنی ایرانی شیعی بود که برای همه بشر مایه کمال و سعادت است.\n\nبه گزارش فکرشهر، پروفسور 'توموکو شیمویاما' با نام فارسی 'پرستو شاد پیام' در شهر برازجان استان بوشهر درگفت و گو با ایرنا، افزود: از نظر علمی و تاریخی مطالعات بسیاری درزمینه تاریخ ایران و اسلام داشته ام و از این رو به اسلام و مذهب شیعه علاقه مند شدم .
کد خبر: ۱۵۲۶۶
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵

فکرشهر: ایران شناس و تاریخ نگار شیعه ژاپنی گفت: گرایشم به اسلام و مذهب شیعه نتیجه تحقیقات علمی و پژوهشی چند دهه در فرهنگ غنی ایرانی شیعی بود که برای همه بشر مایه کمال و سعادت است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، پروفسور 'توموکو شیمویاما' با نام فارسی 'پرستو شاد پیام' در شهر برازجان استان بوشهر درگفت و گو با ایرنا، افزود: از نظر علمی و تاریخی مطالعات بسیاری درزمینه تاریخ ایران و اسلام داشته ام و از این رو به اسلام و مذهب شیعه علاقه مند شدم .

\n\n

وی اضافه کرد: کمال گرایی، آزادی و اختیار، عدالت محوری، پویایی و اعتقاد به مهربانی و رحیم بودن خداوند پنج اصل جهان بینی شیعی است که با اعتقاد کامل و مستند علمی آنها را دریافتم.

\n\n

\n\n

محقق و تاریخ نگار ژاپنی بیان کرد: شیعه یک مذهب عقل گرا و کمال گراست و با تفکر غربی و عقل گرای ارسطویی تفاوت دارد چون عقل گرای غربی کمال گرا نیست اما فرهنگ ایرانی و شیعی معنوی است به همین خاطر عقل گرایی به کمال منجرمی شود. 

\n\n

وی اختیار و آزادی را دومین اصل این مکتب خواند و گفت: اختبار انسان اهمیت بسیاری دارد که با عقل و انتخاب و آزادی نیکی و بدی را تشخیص می دهند و به تکامل می رسد.

\n\n

شادپیام بیان کرد: همچنین عدالت که بسیار مهم و خواسته هر نوع بشر است، در مذهب شیعه محور قرار دارد.

\n\n

وی ادامه داد: فرهنگ شیعه فرهنگ شهادت و امام حسین و طرفدار مظلوم است و این را از قیام اام حسین (ع) بخوبی می توان دریافت.

\n\n

ایران شناس و تاریخ نگار شیعه ژاپنی اظهار کرد: فرهنگ شیعی و ایرانی همیشه پویاست، و بستگی به شرایط جامعه همیشه خود را نو و پیشرفت می کند در هیچ شرایطی پسرفت ندارد که این وضعیت همان اصل تکامل است.

\n\n

این بانوی تازه مسلمان و شیعه افزود: مفهوم خداوند در فرهنگ شیعه و ایران یعنی خدای مهربان و بسیار نزدیک به انسان که همیشه یاد می شود اما درمذاهب دیگر خداوند مفهوم جبار و سختگیر دارد.
\nشادپیام اضافه کرد: من این راه را انتخاب کردم و تا پایان عمر برای معرفی اسلام و شیعه رسیدن بشریت به کمال و سعادت تلاش خواهم کرد. 

\n\n

وی گفت: جوانان ایرانی باید با سرگذشت و تاریخ و فرهنگ غنی خود بیشتر آشنا شوند و قدر بدانند تا از انحطاط اخلاقی و هویتی آنها جلوگیری شود.

\n\n

محقق و ایرانشناس ژاپنی افزود: 30 سال است که در مورد ایران تاریخ نگاری و تحقیق می کنم و در این زمینه مطالعات زیادی داشته ام، دارای دکترا در رشته ایران شناسی، تاریخ گاری و تاریخ ایران پس از اسلام هستم.

\n\n

وی یادآورشد: علاقه ام به فرهنگ ایران از سالها پیش با مطالعه سرگذشت و شخصیت کوروش کبیر در کتابخانه شخصی پدرم و پی بردن به این نکته که ' ایران یعنی سرزمین آزادگان و آزاداندیشی' آغاز شد.

\n\n

شادپیام اظهارکرد کرد: 12سال پیش زمانی که در دانشگاه توکیو استادیار بودم برای ادامه تحصیل و علاقه ای که به ایران داشتم به ایران آمدم و دکترای تاریخ ایران بعد از اسلام را در ایران گرفتم.

\n\n

وی گفت: اکنون 10سال است که به اسلام و مذهیب شیعه مشرف شده ام و در ایران زندگی می کنم و با یک ایرانی ازدواج کردم و حاصل این ازدواج دختر شش ساله ام بنام زهراست.

\n\n

شادپیام بیان کرد: در کشور ژاپن بانوان به یک سنت قدیمی پایبند هستند که بعد از ازدواج نام خانوادگی همسر را به جای نام خانوادگی خود برمی گزینند ومن هم بر همین اساس نام ایرانی را که نام خانوادگی همسرم است برای خود انتخاب کردم.

\n\n

وی گفت: من عید غدیر را به شیعیانی که این واقعه را به طور صحیح درک کرده و عمل می کنند تبریک می گویم، واقعه غدیر در تکمیل رسالت پیامبر(ص) باید رخ می داد و این برای اسلام و نجات همیشگی بشریت ضروری بود.

\n\n

شادپیام گفت: بیش از هر چیز شیعیان و ایرانیان که بعنوان یک کشور متمدن شیعه در جهان مطرح است باید عدالت را سرلوحه کار قرار دهند، عدالت یعنی احترام به حقوق دیگران و این کار سختی نیست، این موضوع در ژاپن که مذهبی نیستند بسیار رعایت می شود برای ایرانیان با فرهنگی غنی و دینی کامل که بر پایه عدالت است، کاری آسانتر است. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر