سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
یک عمل جراحی نادر در دشتستان؛
فکرشهر: در عملی نادر که توسط جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان شهید گنجی برازجان، انجام شد، مثانه جدیدی با تکنیک نوین، جهت بهبود عملکرد کلیه و جلوگیری از گسترش نارسایی کلیوی بیمار 18 ساله و...
کد خبر: ۱۵۳۵۲
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: در عملی نادر که توسط جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان شهید گنجی برازجان، انجام شد، مثانه جدیدی با تکنیک نوین، جهت بهبود عملکرد کلیه و جلوگیری از گسترش نارسایی کلیوی بیمار 18 ساله و نارسایی دائم آن ساخته شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، دکتر کیان امید بخش در تشریح  این عمل جراحی گفت: برخلاف عمل های قبلی  که مثانه بیمار توسط قسمتی از  روده بازسازی  می شد، در این تکنیک جدید، مثانه بیمار به طور کامل خارج شده و حالب ها نیز از محل طبیعی خود جدا شده و به این مثانه جدید متصل  شده اند و ادرار را  مستقیما وارد کیسه ای که به طور دائم به  پوست وصل است، می کند و بیمار با باز کرن پیچ ، ادرار را تخلیه می نماید .

\n\n

دکتر امیدبخش  در ادامه توضیح داد که مزیت این  روش  نسبت به روش های  قبلی این است که بیمار، نیازی به سوند زدن ندارد و شانس عارضه و عفونت کمتر است و همچنین  هزینه مراقبت  نیز کاهش می یابد.

\n\n

دکتر متخصص جراحی کلیه و مجاری خاطر نشان کرد: هم اکنون حال عمومی  بیمار در وضعیت مطلوبی است و هیچ گونه نشانه ای از عارضه قبلی و برگشت ادرار به کلیه ها مشاهده نمی شود .

\n\n

به نوشته ی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، جراحی یادشده، همانند دیگر جراحی های بعمل آمده در بیمارستان دولتی شهرستان دشتستان، در طرح تحول  نظام سلامت با هزینه دولتی انجام شده است  و در این مورد علیرغم وقت صرف شده بالا و ظرافت و حساسیت عمل جراحی، بیمار متقبل هزینه بسیار کمی شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر