چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فرمانده انتظامی دشتستان در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: کاهش جرائم دشتستان نشانه ارتقای فرهنگ مردم است/ استقرار مرکز 110 هزینه بر است/ کیوسک های راهنمایی جمع آوری می شوند/ برخورد جدی پلیس فتا با جرائم... \r\n
کد خبر: ۱۵۵۷۱
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سرهنگ حمیدرضا انصاری امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به نامگذاری سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی رسانه ها می توانند نقش بسزایی در این امر داشته باشند و با رویکرد خود بستر این مهم را فراهم آورند.

\n\n

وی ادامه داد: ما در شهرستان دشتستان در مقایسه با کشور و استان، وضعیت امنیتی خوبی داریم.

\n\n

کاهش جرائم دشتستان نشانه ارتقای فرهنگ مردم است

\n\n

فرمانده انتظامی دشتستان افزود: در جرائم عادی شاهد کاهش 11 درصدی وقوع جرم بوده ایم که این نشان دهنده ارتقای فرهنگ مردم در وقوع جرم است و از همین مقدار نیز بیش از 92 درصد آن ها کشف شده است.

\n\n

سرهنگ انصاری اضافه کرد: در میزان جرائم خشن نیز کاهش 38 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم و می توان گفت در تمام جرائم مهمی که در دو سه سال اخیر اتفاق افتاده، متهم شناسایی و دستگیر شده است.

\n\n

این مقام مسئول ادامه داد: فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم، آرامش را برای خانواده ها به ارمغان می آورد و می تواند با کمک رسانه ها، بخش فرهنگی و اجرایی به دست آید و در کاهش بیشتر جرائم تاثیر خواهد داشت.

\n\n

انصاری عنوان داشت: اعتقاد ما بر این است که با توجه به شناخت و مطالبات مردم و آشنایی با آن ها می توان بهتر عمل کرد و نتیجه بهتری به دست آورد تا امنیت و آرامش به ارمغان آید.

\n\n

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان افزود: نیروی انتظامی نگاه به فرد یا قشر خاصی از مردم ندارد و برای همه کار به صورت یکسان کار کرده و به هیچ حزب یا گروهی تعلق ندارد.

\n\n

زمان جابجایی کلانتری های برازجان

\n\n

سرهنگ حمیدرضا انصاری در پاسخ به سوال خبرنگار فکرشهر پیرامون مکان کلانتری های شهر برازجان گفت: ساختمان کلانتری 11 فروخته شده است و طی 6 ماه تا یک سال آینده به مکان فعلی آگاهی انتقال پیدا می کند و آگاهی نیز به خروجی به طرف شیراز انتقال می یابد.

\n\n

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان ادامه داد: درخصوص محل کلانتری 12 نیز جلسه ای با فرمانداری، شورای شهر و شهرداری گرفته ایم و هماهنگ شده که ما محل فعلی را به شهرداری بدهیم و آن ها نیز در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی (حسین آباد) زمین برای ساخت کلانتری جدید به ما بدهند تا مبلمان شهری نیز بهتر شود.

\n\n

طرح جدید نیروی انتظامی برای «موتوربگیرو»

\n\n

سرهنگ انصاری در پایان در پاسخ به دیگر سوال فکرشهر پیرامون ناوگان خودرویی نیروی انتظامی دشتستان نیز گفت: ناوگان موتوری نیروی انتظامی دشتستان در حال بروز شدن است و در سال جاری 15 خودرو سمند به شهرستان وارد شده و هر کلانتری و پاسگاه هم اکنون 3 خودرو سمند دارد.

\n\n

سرهنگ انصاری پیرامون سوالی مبنی بر «موتوربیگیرو» نیز اظهار داشت: طرح جدیدی برای این موضوع داریم و دیگر به این شکل متداول توقیف موتورسیکلت نخواهیم داشت، چون حق مطلب ادا نمی شود.

\n\n

وی اضافه کرد: تصمیم داریم اکیپ های موتوری با لباس شخصی و یا نظامی در شهر  راه اندازی و فعال کنیم تا موتورسیکلت های متخلف پرخطر و افرادی که اقدام به انجام حرکات نمایشی می کنند را توقیف نمایند.

\n\n

استقرار مرکز 110 هزینه بر است

\n\n

وی پیرامون افزایش مراکز پلیس نیز گفت: استقرار یگان یا کانکس 110 هزینه بر است و باید ناجا مجوز آن را صادر کند و بنا نیست فعلا مرکزی اضافه گردد.

\n\n

سرهنگ انصاری اضافه کرد: دشتستان 83 شهید نیروی انتظامی دارد و ما بزودی با ارسال نامه ای به شورا و شهرداری، نامگذاری میدانی به این نام و نصب المان و تابلو شهدا را درخواست خواهیم کرد.

\n\n

کیوسک های راهنمایی جمع آوری می شوند

\n\n

فرمانده انتظامی دشتستان پیرامون کیوسک های راهنمایی در سطح شهر که خالی هستند نیزعنوان داشت: شخصا در ابتدا با گذاشتن این کیوسک ها در همه نقاط شهر مخالف بودم.

\n\n

وی ادامه داد: البته دو سه جایی نیاز دارد اما مابقی را به راهنمایی گفته ایم جمع آوری کند چون نه نیرو داریم که در آن مستقر کنیم و هم باید مکان این اتاقک ها کارشناسی بیشتری گردد.

\n\n

برخورد جدی پلیس فتا با جرائم

\n\n

وی اضافه کرد: پلیس فتای شهرستان نیز در بحث جرائم اینترنتی و شبکه های اجتماعی بسیار فعال است و پس از رصد کردن، برخورد های جدی نیز انجام می دهد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر