جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: امروز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا مراسمی با حضور فرمانداردشتستان ،قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از فعالین حوزه بهداشت و تولید مواد غذایی در فرمانداری برگزار شد .\n\nفرماندار دشتستان  در این آیین گفت: در اینکه مهمترین عامل توسعه همه جانبه هر کشور و جامعه ای منابع انسانی آن است تردیدی نیست .
کد خبر: ۱۵۶۵۵
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳

فکرشهر: امروز به مناسبت گرامیداشت روز جهانی غذا مراسمی با حضور فرمانداردشتستان ،قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از فعالین حوزه بهداشت و تولید مواد غذایی در فرمانداری برگزار شد .

\n\n

فرماندار دشتستان  در این آیین گفت: در اینکه مهمترین عامل توسعه همه جانبه هر کشور و جامعه ای منابع انسانی آن است تردیدی نیست .

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری دشتستان، دکتر ارسلان زارع در ادامه اظهار داشت : برای وجود انسان و جامعه ی سالم نیزنقش و اهمیت غذا و تغذیه سالم برهمگان مبرهن است .

\n\n

وی بیان داشت : غذا و تغذیه سالم در پیشگیری از بروز بسیاری از بیماری ها و یا گسترش بیماری هایی چون قلبی – عروقی، دیابت ، سرطان ها نقش آفرین است و به اثبات رسیده است .

\n\n

فرماندار دشتستان با تاکید بر کنترل و نظارت بیشتر بر مواد غذایی مردم ،گفت: بایستی این نظارت و کنترل بر مراحل مختلف ازجمله تولید، حمل و نقل ، نگهداری ،عرضه و مصرف صورت گیرد .

\n\n

دکتر زارع در پایان به نقش نهادهای عمومی و سازمان های مردم نهاد در ارتقاء سطح دانش و فرهنگ عمومی تولید ، توزیع ،عرضه و مصرف مواد غذایی ، آشامیدنی و بهداشتی  نیز تاکید و از بخش های مختلف دولتی و خصوصی خواست تا زمینه مشارکت فعال تری فراهم آورند.

\n\n

\n\n

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهرنیز در این مراسم با اشاره به مقوله سلامت و امنیت غذایی و برنامه های مختلف جهانی در مبارزه با گرسنگی ، گفت : نداشتن اطلاع و آگاهی از اصول تغذیه مناسب  مهمترین دلیل سوء تغذیه در ایران است .

\n\n

دکتر حیدر عزیزنژاد با بیان اینکه ایران در مصرف نمک و شکر دوبرابر میانگین مصرف جهانی مصرف دارد ، افزود :تغذیه صحیح و متعادل، علاوه بر تندرستی و طول عمر ، با تأثیر بر روی اعصاب و روان، سبب تعالی فکر و نیروهای روانی می گردد.

\n\n

 وی بیان داشت : در حوزه توليد محصولات کشاورزی با مشکلات فراوانی  روبرو هستيم که از جمله آنها می‌توان به استفاده خارج از حد مجاز سموم در اين محصولات اشاره کرد.

\n\n

شایان ذکر است در پایان این مراسم از برترینها و برگزیدگان صنایع غذایی و بهداشتی شهرستان تجلیل به عمل آمد.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

چ

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر