پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مزاحمت های موتور سیکلت سواران متخلف و قانون شکن در بندر گناوه آسایش مردم را سلب و به یکی از مهم ترین دغدغه ها و آسیب های اجتماعی در این شهر مبدل شده است .\n\nبه گزارش فکرشهر، برخی شهروندان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: این معضل علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم موجب شده هر از چند گاهی خبر تصادف منجر به فوت یا جرح یک یا چند موتورسیکلت سوار ، خانواده ای را در حزن و اندوه فرو ببرد . 
کد خبر: ۱۵۷۷۲
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: مزاحمت های موتور سیکلت سواران متخلف و قانون شکن در بندر گناوه آسایش مردم را سلب و به یکی از مهم ترین دغدغه ها و آسیب های اجتماعی در این شهر مبدل شده است .

\n\n

به گزارش فکرشهر، برخی شهروندان درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: این معضل علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم موجب شده هر از چند گاهی خبر تصادف منجر به فوت یا جرح یک یا چند موتورسیکلت سوار ، خانواده ای را در حزن و اندوه فرو ببرد . 

\n\n

بهرام رستمی یکی از شهروندان گناوه ای گفت: موتور سیکلت سواران متخلف که بیشتر آنان را جوانان و نوجوانان کم سن و سال تشکیل می دهند و ازاین وسیله به عنوان یک وسیله تفریحی استفاده می کنند ، معابر و اماکن عمومی را به جولانگاه خود تبدیل کرده اند.

\n\n

\n\n

وی افزود: این عده بدون توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، با سرعت های غیر مجاز و انجام حرکت های نمایشی ، به حریم عبور و مرور شهروندان تجاوز می کنند و سلامتی مردم را مورد تهدید جدی قرار می دهند. 

\n\n

شهروند دیگری گفت: این مزاحمت ها گاهی آنچنان گسترده و فراگیر است که مردم حتی در پیاده روها و اماکن عمومی بویژه در بوستانها هم از گزند این عده در امان نیستند. 

\n\n

یونس بنادری اظهار کرد: این گروه از موتورسیکلت سواران ، با تجاوز به حریم امن مردم و عبور آزادانه از مسیر های یک طرفه و خطوط ویژه و رانندگی در مکان هایی که مردم به منظور دوری از هیاهوی زندگی ماشینی مانند ساحل دریا به آن ها پناه می برند ، آشکارا به قوانین دهن کجی می کنند و حقوق اجتماعی مردم را به بازی می گیرند.

\n\n

کریم مژده گو دیگر شهروند گناوه ای گفت: با تاریک شدن هوا سر و کله موتور سیکلت های بدون پلاک و متخلف در سطح این شهر بیشتر پیدا می شود، بگونه ای که حتی در بوستانها بویژه در بوستان هنرمندان موجب سلب آسایش خانواده ها می شوند.

\n\n

وی اظهار کرد: مزاحمت های موتور سیکلت سواران روز به روز حادتر و پیچیده تر شده و پیامدهای تلخ و دردناک تداوم این وضعیت ، بیش از پیش دامنگیر خانواده ها می شود . 

\n\n

وی گفت: بنظر می رسد فراوانی، ارزانی و سهل الوصول بودن این وسیله برای اقشار مختلف، ضعف فرهنگ استفاده درست و منطقی از موتور سیکلت و مقطعی بودن برخورد با موتورسیکلت سوران متخلف و قانون شکن از دلایل افزایش آمار موتورسیکلت در گناوه است. 

\n\n

فرمانده انتظامی گناوه گفت: این نیرو تمام توان و تلاش خودرا برای برقراری نظم و امنیت بکار می برد و با کسانی که قصد ناامن کردن جامعه و سبب سلب آرامش مردم شوند، برخورد می کند.

\n\n

سرهنگ اکبر قاسمی افزود: فرهنگ سازی و استفاده صحیح از وسایل نقلیه بخصوص موتورسیکلت از مهم ترین نکاتی است که شهروندان بخصوص خانواده ها باید برای آن اهمیت قائل شوند.

\n\n

وی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بر همگان لازم و واجب است و نیروی انتظامی با کسانی که به این امر مهم توجهی نکنند، برخورد می کند.

\n\n

وی گفت: تعداد موتورسیکلت های متخلفی که در این شهرستان توقیف شدند، زیاد و پارکینگ فعلی مملو از این وسیله نقلیه است و قصد داریم یک پارکینگ دیگر اضافه شود.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر