پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک قطعه سنگ تاریخی در شهرستان دشتی کشف شد .\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: این قطعه سنگ که به دوران قاجاریه باز می گردد در منزلی در شهر خورموج کشف شد.\n\nسرهنگ رهام رضایی افزود: کارشناسان پس از اینکه فردی از وجود این قطعه سنگ در یکی از منازل مسکونی خورموج آگاه شدند، برای اطمینان از درستی موضوع همراه با کارشناس میراث فرهنگی به خانه موردنظر رفتند و سنگ را برای بررسی بیشتر به پلیس اطلاعات منتقل کردند.
کد خبر: ۱۵۷۸۹
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۲

فکرشهر: یک قطعه سنگ تاریخی در شهرستان دشتی کشف شد .

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، فرمانده انتظامی شهرستان دشتی گفت: این قطعه سنگ که به دوران قاجاریه باز می گردد در منزلی در شهر خورموج کشف شد.

\n\n

سرهنگ رهام رضایی افزود: کارشناسان پس از اینکه فردی از وجود این قطعه سنگ در یکی از منازل مسکونی خورموج آگاه شدند، برای اطمینان از درستی موضوع همراه با کارشناس میراث فرهنگی به خانه موردنظر رفتند و سنگ را برای بررسی بیشتر به پلیس اطلاعات منتقل کردند.

\n\n

وی اضافه کرد: این سنگ که به گواه کارشناسان میراث فرهنگی مربوط به دوران قاجار است، با ابعاد 100 در 50 سانتی‌متر و قطر 30 سانتی‌متر، 200 کیلوگرم وزن دارد و نقوشی بر روی آن حک شده است.

\n\n

سرهنگ رضایی افزود: این پرونده به مراجع قضایی تحویل و سنگ هم برای تعیین ارزش به مرکز استان منتقل شده است.

\n\n

شهرستان دشتی با 80 هزار نفر جمعیت در80 کیلومتری جنوب بوشهر قرار دارد.

\n\n

در این شهرستان تا کنون 150 اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد 13 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر