چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: موارد مشکوک به ویروس مرس بین زائرین بیت‌الله الحرام استان بوشهر دیده نشده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالرحیم دادجو صبح امروز در حاشیه نشست بررسی عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در فرودگاه و نزدیک به باند پرواز مستقر بوده و پوشش مراسم بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام با موفقیت پایان پذیرفت، اظهار داشت: با اعلام قبلی از سوی سازمان حج و زیارت و فرودگاه‌های کشور، استان بوشهر پذیرای نزدیک به هزار نفر حاجی بوده که در دو روز و هر روز دو پرواز وارد استان شده‌اند.
کد خبر: ۱۵۸۲۹
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

فکرشهر: مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: موارد مشکوک به ویروس مرس بین زائرین بیت‌الله الحرام استان بوشهر دیده نشده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالرحیم دادجو صبح امروز در حاشیه نشست بررسی عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در فرودگاه و نزدیک به باند پرواز مستقر بوده و پوشش مراسم بازگشت حجاج بیت‌الله‌الحرام با موفقیت پایان پذیرفت، اظهار داشت: با اعلام قبلی از سوی سازمان حج و زیارت و فرودگاه‌های کشور، استان بوشهر پذیرای نزدیک به هزار نفر حاجی بوده که در دو روز و هر روز دو پرواز وارد استان شده‌اند.

\n\n

وی بیان کرد: بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با سازمان حج و زیارت در هر پرواز حجاج، سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در فرودگاه و نزدیک به باند پرواز مستقر شد تا در صورت لزوم طبق آموزش‌های گذرانده وارد صحنه شده و اقدامات پیشگیری درمانی اولیه را اجرا کنند.

\n\n

دادجو تصریح کرد: با توجه به کاروان‌های اعزامی از شهرستان‌های استان آمبولانس‌های پشتیبان فراخوان و جهت همراهی موارد احتمالی در بیرون از فرودگاه آماده بودند و با رایزنی‌های انجام‌شده با همکاران بخش کنترل و مراقبت بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی هر کدام از حجاج ابتدای ورود معاینه و موارد لازم در قرنطینه مرزی ارزیابی می‌شد.

\n\n

به نوشته ی فارس، وی بیان کرد: 20 نفر نیروی عملیاتی، اداری در فرودگاه حاضر بودند و در صورت تشخیص پزشک مستقر در قرنطینه فرودگاه موارد مشکوک به بیماری‌های واگیر و ویروس مرس با رعایت موازین آموزش داده‌ شده در خصوص نحوه برخورد، پوشش لازم، ایزوله تنفسی با گزارش کاملی از شرح‌ حال به بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر اعزام می‌شدند.

\n\n

دادجو در ادامه گفت: خوشبختانه موارد مشکوک به ویروس مرس بین زائرین استان بوشهر دیده نشده است و امیدواریم تا پایان دوره کمون بیماری که نزدیک به 14 روز است این روند ادامه پیدا کند.

\n\n

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اعم از عملیاتی، EOC، ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی اورژانس، بیمارستان‌های سطح استان آمادگی خود را جهت پوشش موارد مشکوک حفظ کرده و آماده خدمت‌رسانی هستند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر