پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان بوشهرگفت:همه افرادی که درمساجد و تکایا اقدام به پذیرایی از عزاداران حسینی می کنند ، باید نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی از مراکز بهداشتی درمانی اقدام کنند.\n\nبه گزارش فکرشهر، آزیتا چاهشوری روز پنجشنبه در قالب توصیه های بهداشتی به مناسبت ماه محرم در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه طبق سنت حسنه در ماه محرم همزمان با برگزاری آئین مذهبی و عزاداری در مساجد و تکایا ، توزیع نذورات و غذا توسط مردم و هیات امنا امکان مذهبی انجام می شود رعایت نکات بهداشتی باید بجد مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۱۵۸۹۹
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: کارشناس واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان بوشهرگفت:همه افرادی که درمساجد و تکایا اقدام به پذیرایی از عزاداران حسینی می کنند ، باید نسبت به دریافت کارت معاینه پزشکی از مراکز بهداشتی درمانی اقدام کنند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، آزیتا چاهشوری روز پنجشنبه در قالب توصیه های بهداشتی به مناسبت ماه محرم در گفت وگو با ایرنا افزود: باتوجه به اینکه طبق سنت حسنه در ماه محرم همزمان با برگزاری آئین مذهبی و عزاداری در مساجد و تکایا ، توزیع نذورات و غذا توسط مردم و هیات امنا امکان مذهبی انجام می شود رعایت نکات بهداشتی باید بجد مورد توجه قرار گیرد.

\n\n

وی یادآورشد:بروز بیماری های مرتبط با غذا بویژه بیماری های عفونی روده ای در مکان هایی که غذا به صورت دسته جمعی تهیه و توزیع می شود بیشتر است و در صورت عدم رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی ، محیطی و مواد غذایی در این اماکن و مراسم های عمومی با مسمومیت های گسترده مواجه خواهیم شد .

\n\n

کارشناس واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان بوشهر اضافه کرد: برهمین اساس برای تهیه و پخت غذا و نذری از فراورده های خام دامی(مانند گوشت و مرغ )که مورد تایید سازمان دامپزشکی است باید استفاده شود.

\n\n

چاهشوری ادامه داد: مردم و متولیان پذیرایی از عزاداران مواد غذایی پخته شده را به مدت طولانی در دمای محیط قرار ندهند(حداکثر دوساعت)در صورت الزام به نگهداری بیش از دو ساعت در دمای محیط یا باید در دمای 60درجه سانتی گراد نگهداری شود و یا در دمای چهار درجه سانتی گراد یعنی درون سردخانه یا یخچال نگهداری شود.

\n\n

وی گفت:در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف برای توزیع مواد غذایی گرم مانند چای ،آش و حلیم از ظروف یکبار مصرف گیاهی(زیست تخریب پذیر )استفاده شود.

\n\n

این کارشناس بهداشتی افزود:برای سلامت مصرف کنندگان ظروف چند بار مصرف مانند استکان به طور مستمر شستشو و گندزدایی شود.

\n\n

چاهشوری اظهارداشت: پخت و پز و تهیه غذا در آشپزخانه و محل های که دارای شرایط بهداشتی همچون اتصال محل به شبکه آب شهری، دفع صحیح فاضلاب ، وجود کپسول اطفاء حریق درمحل باشد انجام شود.

\n\n

وی گفت: در تهیه غذا از روغن های دارای پروانه ساخت مورد تایید وزارت بهداشت استفاده شود.

\n\n

کارشناس واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان بوشهر یادآورشد: مردم و متولیان پذیرایی از عزاداران از نگهداری مواد غذایی خام و پخته در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری کنند.

\n\n

وی گفت:توزیع آب ، شربت و یا شیر در بین دسته های عزاداری با لیوان یکبار مصرف انجام شود و ، از فرو بردن لیوان و پارچ بداخل ظروفی که آب و شربت داخل آن است جلوگیری شود.
\nچاهشوری افزود:مواد غذایی اولیه سالم و بهداشتی باشد از مواد غذایی مشمول بسته بندی که مورد تائید وزارت بهداشت است استفاده شود

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر