سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: 473 بوشهری در تاسوعا و عاشورای حسینی در نذر خون شرکت کردند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، طرح نذر خون امسال برای دومین سال با شعار «نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهداء مسوولانه» در کشور و به دنبال آن استان بوشهر اجرا شد. \n\nبرای اجرای این طرح، پایگاه‌های انتقال خون در شب‌های تاسوعا و عاشورا در بوشهر، برازجان، کنگان وگناوه و یک پایگاه خونگیری سیار از ساعت 20 تا اوایل بامداد میزبان عزاداران حسینی بودند.
کد خبر: ۱۵۹۶۱
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۲

فکرشهر: 473 بوشهری در تاسوعا و عاشورای حسینی در نذر خون شرکت کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، طرح نذر خون امسال برای دومین سال با شعار «نذر خون؛ تصمیم آگاهانه، اهداء مسوولانه» در کشور و به دنبال آن استان بوشهر اجرا شد. 

\n\n

برای اجرای این طرح، پایگاه‌های انتقال خون در شب‌های تاسوعا و عاشورا در بوشهر، برازجان، کنگان وگناوه و یک پایگاه خونگیری سیار از ساعت 20 تا اوایل بامداد میزبان عزاداران حسینی بودند.

\n\n

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر در همین زمینه به خبرگزاری صداوسیما گفت: 473 نفر در این مدت برای ادای نذر خون به پایگاه‌های ما مراجعه کردند که 380 نفر از آنها شرایط اهدای خون را داشتند.

\n\n

کرامت ناموری افزود: تعداد نذرداران هفت درصد و تعداد کسانی که توانستند خون اهدا کنند، نزدیک به 14 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

\n\n

وی با اشاره به رتبه برتر استان بوشهر در اهدای خون گفت: در حالی که میانگین اهدای خون در کشور 27 نفر در هزار نفر است این آمار در استان بوشهر 35 نفر در هزار نفر است.

\n\n

به گفته دکتر ناموری در هفت ماه امسال بیش از 27 هزار نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده‌اند که 21 هزار نفر شرایط اهدا را داشتند و تعداد اهداکنندگان نسبت به پارسال حدود 900 نفر بیشتر شده است.

\n\n

او گفت: نیاز به خون همیشگی است و عمر برخی فرآورده‌های خونی مانند پلاکت کوتاه، به همین علت خوب است که مردم اهداء خون را به مناسبت خاصی محدود نکنند و در طول سال خون هدیه دهند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر