سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، این اظهارت امام جمعه در حالی صورت گرفته، که یکی از مصادیق بارز زمین خواری در دشتستان و به خصوص اطراف برازجان، همین باغ شهری های بدون مجوز و سند هستند که...
کد خبر: ۱۶۱۰۵
شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

فکرشهر: امام جمعه برازجان با بیان اینکه بیشتر باغ‌شهری‌های دشتستان مجوز دارند، گفت: ساماندهی باغ‌شهری‌ها بهتر از تخریب آنهاست.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان به وضعیت باغ شهری‌های برازجان و دشتستان اشاره و تصریح کرد: قبل از ایجاد باغ‌شهری‌ها باید از ایجاد آن ها جلوگیری می‌شد؛ الان باغ‌شهری‌ها دارای سند ملکی و مجوز آب و آبیاری قطره‌ای هستند و مقصر اصلی کسانی هستند که مجوز را صادر کردند.

\n\n

امام جمعه برازجان بیان کرد: خیلی از زمین‌ها، سنگلاخ و غیر قابل استفاده بودند که با صرف هزینه بسیار زیادی مسطح و قابل استفاده شده‌اند و با این هزینه‌ها تخریب آنها صلاح نیست.

\n\n

مصلح با بیان اینکه ساماندهی باغ‌شهری‌ها جایگزین تخریب شود، گفت: اینکه برخی باغ‌شهری‌ها تخریب شده و برخی تخریب نشوند دور از تدبیر است و مسئولان باید به جای تخریب این باغ‌ها به فکر ساماندهی آنها باشند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، این اظهارت امام جمعه در حالی صورت گرفته، که یکی از مصادیق بارز زمین خواری در دشتستان و به خصوص اطراف برازجان، همین باغ شهری های بدون مجوز و سند هستند که در اراضی ملی و بدون مجوز تغییر کاربری از کشاورزی به مسکونی، ایجاد شده اند و نکته ی قابل تامل تر این است که زمین های شهرستان دشتستان، همگی حاصلخیز و کشاورزی بوده و بهترین خاک و پوشش برای کشت انواع محصولات به حساب می آیند و هیچ بخشی از آن بایر یا لم یزرع نمی باشد؛ ضمن این که اغلب فاقد مجوز برداشت آب و برق نیز می باشند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر