سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: 90 درصد بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر به میزان 12 هزار تن دراین شهرستان تولید می شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمید رضا جهانبخش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سه واحد تولیدی دربخش های ارم، بوشکان و مرکزی دشتستان در زمینه تولید، بوجاری و ضد عفونی و بسته بندی بذر گندم فعالیت می کنند.\n\nوی اضافه کرد: سه طبقه بذر شامل مادری، گواهی شده و پرورشی از ارقام آبی چمران، افلاک یا واروس، وریناک و چمران2 و دیم کوهدشت، دهدشت، وریناک، کریم چمران و زاگرس در این واحدها تولید می شود.
کد خبر: ۱۶۲۷۶
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی دشتستان گفت: 90 درصد بذر گندم مورد نیاز کشاورزان استان بوشهر به میزان 12 هزار تن دراین شهرستان تولید می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمید رضا جهانبخش روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سه واحد تولیدی دربخش های ارم، بوشکان و مرکزی دشتستان در زمینه تولید، بوجاری و ضد عفونی و بسته بندی بذر گندم فعالیت می کنند.

\n\n

وی اضافه کرد: سه طبقه بذر شامل مادری، گواهی شده و پرورشی از ارقام آبی چمران، افلاک یا واروس، وریناک و چمران2 و دیم کوهدشت، دهدشت، وریناک، کریم چمران و زاگرس در این واحدها تولید می شود.

\n\n

جهانبخش ادامه داد: کشت گندم در شهرستان دشتستان به دو شکل آبی و دیم در مجموع در سطح 45 هزار هکتار آغاز شده است که از این میزان سطح کشت 10 هزار هکتار آبی و 35 هزار هکتار دیم است.

\n\n

وی افزود: مناطق عمده کشت گندم در دشتستان بخش های بوشکان، ارم، شبانکاره، آبپخش، سعدآباد و مرکزی هستند که رتبه نخست تولید گندم استان بوشهر را به خود اختصاص داده اند.

\n\n

مدیر جهاد کشاورزی دشتستان تصریح کرد: تامین بذر و کود مورد نیاز زراعت کشاورزان شهرستان بصورت یارانه ای به کشاورزان عرضه می شود.

\n\n

وی یادآورشد: کشت گندم در شهرستان دشتستان از اوائل آبان آغاز و تا اواخر آذر ادامه دارد و برداشت محصول نیز از اوائل اردیبهشت سال بعد آغاز می شود.

\n\n

جهانبخش اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال در صورت بارندگی مناسب بیش از 50 هزار تن گندم از اراضی دشتستان برداشت شود.

\n\n

وی یادآورشد' سال گذشته با توجه به کاهش بارندگی ها 25 هزار تن گندم از مزارع دشتستان برداشت شد.
\n 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر