جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: جلسه شورای عشایری شهرستان دشتستان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار دشتستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در ...\r\n
کد خبر: ۱۶۳۲۸
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: جلسه شورای عشایری شهرستان دشتستان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار ، فرماندار دشتستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در بخش ارم  برگزار شد .

\n\n

به گزارش فکرشهر، معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهردر این جلسه  گفت:سوابق نشان می دهد که عشایر عزیز در شکل گیری انقلاب اسلامی و در تمام جایگاههای دفاع از آن با قدرت حضور پیدا کردند و نظام همیشه مقتدر ما را حمایت کردند .

\n\n

دکتر حقیقی با بیان اینکه امروزه نقش عشایر در توسعه اقتصادي كشور برکسی پوشیده نیست ،اظهار داشت : 25 درصد تولید گوشت کشور بر عهده این قشر زحمتکش است و با تولیدات مختلف خود در زمینه‌های دامی و گیاهی و همچنین تولید انواع چادر و فرش و گلیم و ...  نقشی بسیار مهم در تولید و اقتصاد دارند.

\n\n

\n\n

وی با تاکید بر اینکه عشایر در عرصه‌های علمی نیز نقش مهمی دارند گفت: اکنون با توجه به جمعیت این قشر در بین بهترین پزشکان، استادان دانشگاه‌ها ومدیران عشایر نیز سهم خوبی دارد که نشان دهنده توانمندی بالای این قشر فرهیخته و زحمتکش است.

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر افزود : اعتبارات تخصیص یافته به عشایر غیور استان در سال جاری با افزایش دوبرابری نسبت به سال گذشته روبرو بوده است .
\n 
\nدکتر حقیقی با اشاره به اینکه راه ها و ورودی های عشایر دارای مشکل است ، ابراز داشت : این راه ها تا حدودی در سال گذشته ترمیم و بهبود یافته و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت .
\n

\n\n

فرماندار دشتستان نیز در این نشست با اشاره به قشلاق هفتاد درصدی عشایر استان به دشتستان ،اعتبارات هزینه شده سال گذشته برای بهبود شاخص های برخورداری جامعه عشایر در سطح شهرستان بویژه در زمینه های آبرسانی و راه های عشایری را بالغ بر سیزده میلیارد ریال عنوان کرد .
\n 
\nدکتر ارسلان زارع در بخشی دیگر از سخنان خود گفت : در ادامه امور خدمت رسانی به عشایر دشتستان در سال جاری نیز بالغ بر دوازده میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
\n 
\nایشان در پایان از مسوولین ادارات شهرستان دشتستان خواست تا با همکاری های بین بخشی در حل مشکلات عشایر کوشا باشند .
\n 
\nنماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : زیرساخت ها در مناطق عشایری ضعیف است و باید امکانات به مناطق مسکونی عشایری انتقال داده شود .
\nحجت الاسلام سید مهدی موسوی نژاد در ادامه خواستار توجه به مشکلات این گروه به منظور جلوگیری از افزایش بیکاری و جلوگیری از کاهش تولید گوشت ، محصولات لبنی و... شد .
\n 
\nمدير امورعشايراستان بوشهر نیز در این جلسه گفت: بيش از3311 خانوار از عشایر در استان بوشهر زندگی می کنند که 1900خانوار استقرار دائم يافته اندو مابقی کوچرو اند و عشاير بوشهر همگي از ايل بزرگ قشقائي هستند .
\nمهندس فرهمندآقايي در ادامه اظهار داشت : درسالجاري به لطف خداوند،عنايت ويژه استاندار محترم وهمكاري صميمانه وتوجه خاص فرمانداران گرامی به جامعه عشايري و با وجود محدوديت اعتباري درسطح استان، همکاری بسیار خوبی جهت تخصیص اعتبارات با این مدیریت انجام گرفته است و توانستیم خدمات رساني خوبی رادرزمينه هاي مختلف به جامعه نيازمندعشايري استان داشته باشيم.
\nوی در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری دستگاههای اجرایی بتوانیم  خدماتی همچون بازگشائي ايلراههاي عشايري،آبرساني سيار،تهيه وتامين علوفه دامي ،بيمه اجتماعي،بيمه دامي عشاير،تهيه ونصب مخازن پلي اتلين وسايرخدمات موردنيازجامعه هدف را انجام دهیم .

\n\n

شایان ذکر است در حاشیه این نشست دولتمردان دولت تدبیر و امید در استان ضمن دیدار و گفتگو با عشایر با اهدا پکیج های خورشیدی تولید برق جهت تامین روشنایی و شارژ گوشی تلفن های همراه به آنها  از ورود عشایر به مناطق قشلاقی استان بوشهر در منطقه چهوک بخش ارم دشتستان استقبال شد. 

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

منبع: پرتال فرمانداری

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر