جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان کالا در کشور، گفت: ارزش کالاهای قاچاق دو برابر اعتبارات عمرانی کشور است.\nبه گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا پورانیان عصر شنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین راهکار برای مقابله با قاچاق، همگرایی و هم‌سویی دستگاه‌های مختلف مبارزه با کالای قاچاق است که باید مشکلات با تعامل حل شود.
کد خبر: ۱۶۳۸۹
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

فکرشهر: مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به قاچاق سالانه ۶۰ هزار میلیارد تومان کالا در کشور، گفت: ارزش کالاهای قاچاق دو برابر اعتبارات عمرانی کشور است.
\nبه گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا پورانیان عصر شنبه در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین راهکار برای مقابله با قاچاق، همگرایی و هم‌سویی دستگاه‌های مختلف مبارزه با کالای قاچاق است که باید مشکلات با تعامل حل شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه برخورد با سرشبکه‌ها و دانه‌درشت‌های قاچاق کالا در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: افراد سودجو و سرشبکه‌های قاچاق سود کلانی را به جیب می‌زنند.

\n\n

مدیرکل بازرسی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: برخی طرح‌ها در واردات کالا با به نام ملوانان شناورها و مرزنشینان ثبت می‌شود ولی افراد سودجو پشت قضیه هستند و آنها سود را می‌برند.

\n\n

پورانیان با اشاره به برخورد جدی با دانه‌درشت‌ها در موضوع مواد مخدر، بیان کرد: امسال با تشدید مبارزه با قاچاق تحولی مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

\n\n

وی ارزش کالاهای قاچاق را دو برابر اعتبارات عمرانی کشور دانست و افزود: سالانه بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان قاچاق کالا وارد کشور می‌شود که ۶۰ درصد از این کالاها به تهران می‌رود.

\n\n

بوشهر از استان‌های پیشتاز مبارزه با قاچاق است

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر نیز اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور مقابله با قاچاق در استان بوشهر صورت گرفته است و طرح‌های مهمی در این زمینه اجرا می‌شود.

\n\n

فتح‌الله حقیقی با اشاره به تعامل و همراهی مطلوب دستگاه‌های مبارزه با قاچاق، بیان کرد: در استان بوشهر آئین‌نامه مبارزه با قاچاق کالا و شرح وظایف و برنامه‌های تدوین شده راهبردی در حوزه مبارزه با قاچاق بومی‌سازی شده است.

\n\n

حقیقی با اشاره به اینکه بوشهر از استان‌های پیشتاز در امر مبارزه با قاچاق است، اضافه کرد: هر چند سال گذشته دو جلسه مبارزه با کالای قاچاق در استان بوشهر تشکیل شده بود ولی امسال شش جلسه برگزار شده است.

\n\n

وی بیان کرد: چهار کارگروه تخصصی مبارزه با قاچاق سوخت، مشروبات الکلی، مواد بهداشتی، آرایشی و دخانی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استان بوشهر تشکیل شده است.

\n\n

ساماندهی شناورهای بی هویت در استان بوشهر

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به برگزاری ۱۱ کارگروه آموزشی در استان بوشهر به منظور توسعه آموزش‌های کارشناسان مبارزه با قاچاق کالا، افزود: کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق شهرستان‌های استان بوشهر فعال شده است.

\n\n

وی به نقش بسیار مهم اطلاع دقیق و به‌روز در موفقیت اشاره کرد و ادامه داد: بانک اطلاعاتی کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر فعال و به‌روز است.

\n\n

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ساماندهی شناورهای بی‌هویت در استان بوشهر، بیان کرد: این طرح امسال اجرا خواهد شد.

\n\n

وی ادامه داد: قاچاق تبعات منفی بسیار زیادی در جامعه دارد و شاهد اثرات مخرب آن در عرصه امنیتی، فرهنگی و سیاسی هستیم و اشتغال را نیز به صورت جدی تهدید می‌کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر