جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در کارگاه توانمندسازی سمن‌های استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش و حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در مدت دو سال گذشته شاهد فعالیت و مشارکت هر چه بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور هستیم.\n\nبه گزارش فکرشهر، وی تصریح کرد: ما با توجه به اینکه شاهد افزایش مشارکت اجتماعی هستیم باید زمینه حفظ و تقویت سازمان‌های مردم نهاد را فراهم سازیم که در این راستا تدابیر خوبی صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۶۴۵۸
دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۷

فکرشهر: فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در کارگاه توانمندسازی سمن‌های استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش و حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت تدبیر و امید در مدت دو سال گذشته شاهد فعالیت و مشارکت هر چه بیشتر سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور هستیم.

\n\n

به گزارش فکرشهر، وی تصریح کرد: ما با توجه به اینکه شاهد افزایش مشارکت اجتماعی هستیم باید زمینه حفظ و تقویت سازمان‌های مردم نهاد را فراهم سازیم که در این راستا تدابیر خوبی صورت گرفته است.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: در مدت دو سال گذشته سه هزار و 457 سازمان مردم نهاد در سراسر کشور در ابعاد مختلف اجتماعی به ثبت رسیده است.

\n\n

حقیقی افزود: همچنین در استان بوشهر در یک سال گذشته 72 سازمان مردم نهاد به ثبت رسیده که پیش از این تنها 16 سازمان مردم نهاد در استان وجود داشته است.

\n\n

وی با بیان اینکه روند ثبت و صدور مجوزهای سازمان‌های مردم نهاد در استان بوشهر ساماندهی و سرعت آن افزایش یافته است، عنوان کرد: با حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای تقویت و توسعه سازمان‌های مردم نهاد در استان مد نظر قرار گرفته تا پایان سال شاهد فعالیت بیش از 100 تشکل مدنی مجوزدار خواهیم بود.

\n\n

حقیقی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد وارد مسایل سیاسی و انتخابات نشوند، گفت: افرادی که در تشکل‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند برای آشنایی بیشتر با وظایف خود قوانین و مقررات سازمان‌های مردم نهاد را بررسی و مطالعه کنند.

\n\n

وی گفت: ورود سازمان‌های مردم نهاد تحت هر شرایطی به مسایل و فعالیت در این زمینه نقض غرض است و به جد باید از اینگونه فعالیت‌ها پرهیز کنند، چون بزرگترین امتیاز نهادهای مدنی نداشتن عملکرد سیاسی است.

\n\n

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: در اتاق فکرهای استان بوشهر طرح‌های خوبی در راستای پویایی و مشارکت اجتماعی تدوین شده که بسیاری از آنها در حال انجام و در تدارک اجرایی شدن است.

\n\n

به نوشته فارس، وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های ما در راستای مشارکت اجتماعی، تقویت و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد است که گام‌های موثری برای عملیاتی کردن آن برداشته شده ست.

\n\n

حقیقی یادآور شد: همچنین به زودی اندیشکده توسعه استان بوشهر راه‌اندازی خواهد شد و نظامنامه آن نیز در مرحله نهایی شدن قرار دارد و برای فعالیت آن مکان مناسب در نظر گرفته شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر