جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ یادداشت ارسالی خوانندگان؛
فکرشهر: همین چند وقت پیش بود که همزمان با عید قربان و با حضور استاندار محترم استان، کشتی «گلاره» افتتاح شد و موجی از امید در دل مردم جزیره و کارکنان شاغل در قسمت های مختلف جزیره ایجاد شد و...
کد خبر: ۱۶۶۲۰
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۱

حمید پارسامهر

\n\n

فکرشهر: باز نیمه دوم سال از راه رسید ،بادهای فصلی آغاز شد و مردم جزیره خارک که قرار بود بعد از سال ها چشم انتظاری دیگر مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند، مثل همیشه نا امید به حل مسائل جزیره روزگار می گذرانند.

\n\n

همین چند وقت پیش بود که همزمان با عید قربان و با حضور استاندار محترم استان، کشتی «گلاره» افتتاح شد و موجی از امید در دل مردم جزیره و کارکنان شاغل در قسمت های مختلف جزیره ایجاد شد و وعده داده شد که مشکل تاریخی تردد اهالی جزیره به خشکی در شرایط طوفانی زمستان حل شود، ولی زمستان چه زود از راه رسید و طوفان های لعنتی هم بدون در نظر گرفتن شرایط مردم خود به خود و به سرعت وزیدن را آغاز کردند و هیچ درکی از وضعیت جزیره ندارند؛ بدون دلیل می وزند و دریا را پر تلاطم می کنند تا مردم یاد وعده های توخالی برخی مسئولین بیفتند.

\n\n

ای کاش این طوفان ها کمی مسئولیت پذیر بودند؛ای کاش طوفان های وقت نشناس بویی از انسانیت برده بودند؛ ای کاش می رفتند و جایی دیگر می وزیدند تا مردم ما که عادت دارند گناه را بی دلیل، گردن مسئولین بیاندازند، دیگر این تفکرات را در ذهن خود نپرورانند.

\n\n

این عادت دیرینه ی ماست که بدون توجه و تفکر در مورد مسئله تردد، مشکلات را گردن مسئولین بیاندازیم! واقعا چرا تا حالا به مشکل اصلی تردد، یعنی بادهای فصلی، فکر نکرده ایم وگرنه مسئولین ما که به شدت دنبال حل مشکلات مردم هستند! از همه  بدتر این که برخی ادارات باتوجه به این که شدیدا به فکر مردم هستند، هیچ  گامی برای حل مشکل آبخور کشتی بر نداشتند تا با ناقص کردن آن تردد در هرگونه شرایط آب وهوایی  را از آن سلب کردند.

\n\n

زمان خیلی زود می گذرد و سهم ما در استفاده از «گلاره» فقط دیدن عکس ها و بنرهایی است که برای تشکر از مسئولین روی کشتی نصب شده  بود؛ ولی ما دیگر عادت کرده ایم، عادت به دیدن عکس ها، عکس هایی از قیچی کردن روبان های افتتاح، کلنگ زدن ها و به فراموشی سپرده شدن ها وناتمام ماندن پروژه ها...

\n\n

آری! اینست حکایت جزیره؛ حکایت جزیره ای که شاید به جرات بتوان گفت یکی از پردر آمد ترین جزایر دنیاست و بیش از ۹۵ درصد از صادرات نفت ایران، از پایانه های آن انجام می گیرد.

\n\n

به مردم عزیز جزیره پیشنهاد می کنم برای لذت بردن از کشتی گلاره، تصاویر روز افتتاح کشتی را به نظاره بنشینند.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر