جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:تعداد اعضای کتابخانه‌ها در بوشهر پائین و نگران‌کننده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح‌الله حقیقی ظهر شنبه در همایش تجلیل از کتابداران استان بوشهر اظهار داشت: همانگونه که تحرک ورزشی برای سلامتی جسم است، کتاب خواندن نیز ورزشی برای مغز است و ترویج آن در جامعه سرعت رشد فکری و اجتماعی را افزایش می دهد.\n\nوی افزود: دنیا علی‌رغم پیشرفت خوبی که در فن‌آوری‌های نوین داشته است، اما کتاب را در جامعه حذف نکرد، بلکه این فن‌آوری‌ها زمینه ساز ترویج بیشتر کتاب خوانی شده است.
کد خبر: ۱۶۶۵۸
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۸

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت:تعداد اعضای کتابخانه‌ها در بوشهر پائین و نگران‌کننده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح‌الله حقیقی ظهر شنبه در همایش تجلیل از کتابداران استان بوشهر اظهار داشت: همانگونه که تحرک ورزشی برای سلامتی جسم است، کتاب خواندن نیز ورزشی برای مغز است و ترویج آن در جامعه سرعت رشد فکری و اجتماعی را افزایش می دهد.

\n\n

وی افزود: دنیا علی‌رغم پیشرفت خوبی که در فن‌آوری‌های نوین داشته است، اما کتاب را در جامعه حذف نکرد، بلکه این فن‌آوری‌ها زمینه ساز ترویج بیشتر کتاب خوانی شده است.

\n\n

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: ما نیز در کشورمان نباید بگذاریم مطالعه در جامعه تنها به وب‌گردی ختم شود، بلکه باید افراد را به مطالعه کتاب تشویق کنیم.

\n\n

حقیقی با اشاره به اینکه برخی در جامعه هزینه زیاد کتاب را دلیل بر عدم مطالعه و توجه افراد به کتاب‌خوانی عنوان می‌کنند، گفت: از قیمت بالای کتاب حمایت نمی‌کنیم اما برخی صدها برابر پول یک کتاب را هزینه چیزهای بی‌ارزش می‌کنند و برای خرید یک کتاب قیمت بالای آن را بهانه می‌کنند.

\n\n

به نوشته ی مهر، وی افزود: سرانه کتاب‌خوانی در کشور و استان بوشهر در برابر فضای تخصیص داده برای کتابخانه‌ها ضعیف است و آمار عضویت ۳۰ هزار نفر در کتابخانه‌ها از یک میلیون و ۳۲ هزار نفر جمعیت استان بوشهر بسیار ناراحت کننده است.

\n\n

معاون استاندار بوشهر گفت: فن‌آوری‌های نوین آمده‌اند تا مکمل کتاب‌خوانی در جامعه شوند و ما در کشور باید با بهره‌گیری از تجارب بزرگان و کارشناسان، مهندسی مجدد در امر کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر