جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
موسوی نژاد:
فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال روستای شاه‌پسرمرد به پایین کوه کلید حل مشکلات این روستا است...
کد خبر: ۱۶۸۴۱
جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۴

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال روستای شاه‌پسرمرد به پایین کوه کلید حل مشکلات این روستا است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار با اهالی روستای شاه‌پسرمرد بوشکان اظهار داشت: در سال‌های اخیر تلاش وسیعی برای رفع مشکلات این روستا داشته‌ایم و نتایجی نیز در این زمینه حاصل شده است.

\n\n

وی افزود: در ارتباط با راه این روستا جلسات مکرری با مسئولان راه و شهرسازی استان داشته‌ایم و الزامات بازسازی این مسیر روستایی را با مدیران اجرایی مربوطه در میان نهاده‌ایم.

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به‌دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری در روستای شاه‌پسرمرد، بهسازی راه دسترسی به این روستا سبب تسهیل دسترسی گردشگران و تردد بهتر ساکنین خواهد شد.

\n\n

موسوی‌نژاد بیان داشت: سال قبل با رایزنی‌های مستمر دو میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه این روستا که از زیرساخت‌های مهم روستایی است، اختصاص یافت.

\n\n

روستای شاه‌پسرمرد در شرایط کنونی محصور است

\n\n

وی اضافه کرد: آب‌رسانی به روستای شاه‌پسرمرد نیازمند صرف اعتبارات سنگین است که با تمرکز بر اعتبارات شهرستانی تحقق آن امکان‌پذیر نیست و برای رفع این مشکل با مسئولان اجرایی رایزنی‌های لازم را انجام می‌دهم.

\n\n

این مسئول اذعان داشت: در گذشته در ارتباط با رفع مشکلات این روستا با کارشناسان توسعه روستایی مذاکراتی داشتم و انتقال روستا و امام‌زاده به پایین‌دست کوه راه‌حل کلیدی رفع این مشکل است که پیشنهاد آنرا برای مسئولان و معتمدین روستا مطرح کرده‌ام.

\n\n

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در شرایط کنونی روستا محصور است و به‌دلیل محدودیت فضا امکان توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی، فرهنگی و ... در این روستا وجود ندارد.

\n\n

موسوی‌نژاد ادامه داد: دولت در این زمینه متقاعد است که اگر اهالی شاه‌پسرمرد عزم انتقال روستا به پایین کوه را داشته باشند، با ایشان همکاری و مساعدت کند.

\n\n

وی تصریح کرد: جابه‌جایی روستا کلید برون‌رفت روستای شاه‌پسرمرد است و الزام تحقق این امر همکاری اهالی روستا با دولت است.

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ارتباط با رفع مشکلات مدرسه این روستا آمادگی داریم که با همکاری مسئولان آموزش و پرورش امکانات مورد نیاز این مرکز آموزشی را تامین کنیم.

\n\n

شاه‌پسرمرد در زمینه آب شرب مشکل دارد

\n\n

دهیار روستای شاه‌پسرمرد نیز در این دیدار گفت: روستای شاه‌پسرمرد از روستاهای محروم استان است و با توجه به جاذبه گردشگری انتظار داریم مسئولان نسبت به رفع مشکلات آن اهتمام ورزند.

\n\n

به نوشته ی فارس، وحید زارعی اظهار داشت: راه روستا هم‌اکنون 60 درصد زیرسازی شده و امیدواریم با اهتمام مسئولان در آینده نزدیک شاهد اتمام عملیات ساخت این راه روستایی باشیم.

\n\n

وی افزود: روستای شاه‌پسرمرد در زمینه آب شرب با مشکلات اساسی مواجه است و اساسی‌ترین خواسته مردم از مسئولان برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل زیرساختی است.

\n\n

زارعی خاطرنشان کرد: چشمه آب روستا در اثر بارندگی زیاد تخریب شده و در ایامی نیز به دلیل خشکسالی توانایی تامین آب شرب مورد نیاز اهالی روستا را نداشت.

\n\n

دهیار شاه‌پسرمرد گفت: توسعه امکانات ورزشی و احداث فضای ورزشی در شاه‌پسرمرد از مطالبات مهم جوانان این روستا از مسئولان دشتستان است.

\n\n

زارعی یادآور شد: احداث حسینیه روستا به‌عنوان یک مرکز فرهنگی از نیازهایی است که در روستا احساس می‌شود و امیدواریم مسئولان در این زمینه برنامه‌‎ریزی لازم را کنند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر