سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: پزشک نخبه بوشهری در کتاب تازه‌های بروسلوز با همکاری تیم بین‌المللی مؤسسه علمی Intech روش درمان کوتاه‌مدت تب مالت با درگیری سیستم عصبی را به چاپ رساند...
کد خبر: ۱۶۹۱۱
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۶

فکرشهر: پزشک نخبه بوشهری در کتاب تازه‌های بروسلوز با همکاری تیم بین‌المللی مؤسسه علمی Intech روش درمان کوتاه‌مدت تب مالت با درگیری سیستم عصبی را به چاپ رساند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرهاد عباسی پزشک نخبه بوشهری در حاشیه نشست هم‌اندیشی سلامت در بوشهر گفت: در مطالعه‌ای که بر روی 30 نفر از مبتلایان به تب مالت با درگیری سیستم عصبی انجام شد حدود 40 درصد از بیماران به درمان کوتاه‌مدت 2 تا 3 ماهه پاسخ مثبت دادند.

\n\n

استادیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر، اضافه‌کرد: در طی پیگیری دو ساله بهبودیافتگان علایم بیماری بروز نکرد و بیماران در سلامت کامل بودند که نتایج حاصل از این مطالعه مقاله‌ای در ژورنال علمی Neurology India در سال 2010 به چاپ رسید.

\n\n

وی افزود: پس از چاپ این مقاله درخواست‌های مکرری از پژوهشکده‌های میکروبیولوژی و عفونی بین‌المللی برای پژوهش و تألیف کتاب ارسال شد که فصل ششم کتاب تازه‌های بروسلوز بر اساسی درخواستی که توسط مؤسسه علمی Intech ارسال شده بود تألیف و به چاپ رسید.

\n\n

\n\n

رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر درباره کتاب تازه‌های بروسلوز، گفت: این کتاب در زمینه تازه‎‌های تشخیص و درمان تب مالت توسط مؤسسه علمی Intech در سال 2015 با همکاری نویسندگان و دانشمندان سراسر دنیا به چاپ رسیده است.

\n\n

عباسی افزود: در فصل ششم این کتاب که توسط بنده نگارش شده است علایم بالینی، وضعیت اپیدمیولوژی، شیوه تشخیص، استفاده از روش‌های آزمایشگاهی و تصویربرداری در تشخیص نوروبروسلوز یا تضاهرات سیستم اعصاب مرکزی در تب مالت از جمله مننژیت، اختلالات روان‌پریشی و ... و روش درمان کوتاه‌مدت به تفصیل بحث شده است.

\n\n

این مجقق در سال 2014 نیز در چاپ کتاب TOPICS IN PARAPLEGIA فلج اندام‌ها با علل عفونی؛ عوامل ایجادکننده تشخیص و درمان و در سال 2012 نیز در چاپ کتاب CHRONIC LYMPHOCYTC LEUKEMIA  عفونت در لوسمی مزمن با مؤسسه علمی Intech همکاری داشته است.

\n\n

فرهاد عباسی دارای مدرک تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری از دانشگاه شهید بهشتی تهران، استادیار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر است که از ابتدای سال 1393 به عنوان رئیس بیمارستان شهدای خلیج فارس مشغول به فعالیت است.

\n\n

این پژوهشگر چاپ بیش از 40 مقاله داخلی و خارجی در ژورنال‌های علمی و بیش از 80 مقاله ارایه شده در کنگره‌های معتبر ملی و بین‌المللی به صورت سخنرانی و ارایه پوستر در کارنامه خود دارد.

\n\n

*فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر