چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز استان بوشهر با اولویت‌بندی اجرا شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری عصر یکشنبه در نشست شورای تامین منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم برای بهبود وضعیت آب و مدیریت مناسب در این زمینه، مقابله با حفر و همچنین انسداد و پرکردن چاه‌های غیرمجاز است.\n\nوی با تاکید بر اینکه پرکردن چاه‌های غیرمجاز باید با همکاری سیستم قضایی انجام شود، خاطرنشان کرد: جلوگیری از انتقال آب از چاه‌های مجاز به محل غیرمجاز باید با جدیت دنبال شود.
کد خبر: ۱۶۹۱۳
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: انسداد چاه‌های غیرمجاز استان بوشهر با اولویت‌بندی اجرا شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری عصر یکشنبه در نشست شورای تامین منابع آب استان بوشهر اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم برای بهبود وضعیت آب و مدیریت مناسب در این زمینه، مقابله با حفر و همچنین انسداد و پرکردن چاه‌های غیرمجاز است.

\n\n

وی با تاکید بر اینکه پرکردن چاه‌های غیرمجاز باید با همکاری سیستم قضایی انجام شود، خاطرنشان کرد: جلوگیری از انتقال آب از چاه‌های مجاز به محل غیرمجاز باید با جدیت دنبال شود.

\n\n

استاندار بوشهر خواستار توجه به ملاحظات اجتماعی در پرکردن چاه‌های غیرمجاز شد و اضافه کرد: طرح انسداد چاه‌های غیرمجاز استان بوشهر باید با رعایت اولویت‌بندی اجرا شود.

\n\n

وی به مشکلات پیش آمده در زمینه استفاده از کنتورهای هوشمند در چاه‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: برخی از کشاورزان نسبت به این موضوع معترض هستند که باید به خواسته‌های کشاورزان توجه شود.

\n\n

به نوشته ی مهر، سالاری بیان کرد: برخی از کشاورزان معتقدند که این کنتورها بر اساس برق مصرفی، میزان برداشت آب را محاسبه می‌کنند و قیمت کنتورها نیز بالا است و این موضوع در حد توان کشاورزان نیست.

\n\n

وی همچنین خواستار اولویت‌بندی در اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح استان شد و ادامه داد: در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز نیز باید کار کارشناسی صورت بگیرد و هر جایی که وضعیت بحرانی‌تر است در اولویت قرار بگیرد.

\n\n

استاندار بوشهر افزود: این چاه‌ها و کشاورزی با آب این چاه‌ها محلی برای امرار معاش خانواده‌ها است که باید این موضوع در اولویت‌بندی‌ها لحاظ شده و چنین چاه‌هایی در اولویت نباشند.

\n\n

وی تصریح کرد: این چاه‌ها طی ۱۰ سال حفر شده‌اند و نباید انتظار داشت که بتوان در مدت زمان کمی نسبت به برگرداندن وضعیت به ۱۰ سال پیش به نتیجه مناسب رسید.

\n\n

سالاری با اشاره به اینکه پرکردن چاه‌های غیرمجاز تنها راه برای مدیریت منابع آبی نیست، اضافه کرد: باید رویکردهای مناسب برای کاهش مصرف آب در دستور کار قرار بگیرد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر