جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم چاه های غیرمجاز حفر شده در شهرستان دشتستان است افزود: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی شورای تامین این شهرستان باید...
کد خبر: ۱۶۹۹۲
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۰

فکرشهر: دادستان استان بوشهر گفت: پرونده های مجرمان مربوط به حوزه آب به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی حسن پور روز چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر با محوریت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی افزود: حکم قطعی صادر شده از سوی مراجع قضایی باید اجرا شود و کسی نباید مانع اجرای آن شود.

\n\n

وی اضافه کرد: حتی اگر حکمی نیز به اشتباه صادر شده است باید از طریق مراحل قانونی روند اصلاح آن پیگیری شود.

\n\n

حسن پور ادامه داد: در موضوع مقابله با حفر چاه ها باید از همان ابتدا ممانعت صورت بگیرد زیرا هر چه از زمان احداث چاه های غیرمجاز بگذرد کار مقابله با آنها سخت تر می شود.

\n\n

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم چاه های غیرمجاز حفر شده در شهرستان دشتستان است افزود: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی شورای تامین این شهرستان باید به صورت ویژه این موضوع را دنبال کند.

\n\n

دادستان بوشهر گفت: در دشت هایی که منابع آب سفره های زیرزمینی اندک است نیز باید از تمدید و صادر کردن پروانه چاه جلوگیری شود.

\n\n

وی بیان کرد: از 458 حکم قضایی قطعی صادر شده در حوزه آب استان بوشهر تنها 90 حکم اجرا شده و این آمار خوبی است.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، حسن پور با تاکید بر کنترل چاه هایی که آب بیش از حدمجاز برداشت می کنند یادآور شد: افراد محکوم شده در حوزه تامین آب باید نام آنها به دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان ارسال تا دلیل اجرا نشدن حکم قطعی آنها مشخص شود.

\n\n

وی اظهار کرد: برای حفظ و مصرف بهینه منابع آبی در دشت های استان بوشهر انسداد و پرکردن چاه های غیرمجاز باید در اولویت قرار گیرد.

\n\n

دادستان استان بوشهر بیان کرد: در این استان میزان اضافه برداشت آب 60 میلیون مترمکعب است و با این آمار دستگاه های ذیربط باید نهایت تلاش خود را برای کنترل و کاهش اضافه برداشت آب به کار گیرند.

\n\n

وی اضافه کرد: شهرداری های استان بوشهر برای مقابله با تصرف غیرمجاز بستر رودخانه ها و دریا باید با استعلام از اداره کل آب منطقه ای از صادر کردن پروانه فعالیت در محدوده های یاد شده جلوگیری کند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر