سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در نشستی که اخیرا با رییس سازمان انرژی اتمی داشتیم مقرر شد در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشکده مهندسی هسته ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ایجاد شود.به گزارش فکرشهر و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با تشکل های کارگری افزود: همچنین مقرر شد در خصوص آموزش و توانمندسازی نیروی کار برنامه هایی تدوین و اجرا شود و افرادی که آموزش های تخصصی می بینند و گواهی برای آنها صادر می شود در پروژه های نیروگاهی بکار گرفته شوند.
کد خبر: ۱۷۱۱
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: در نشستی که اخیرا با رییس سازمان انرژی اتمی داشتیم مقرر شد در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشکده مهندسی هسته ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر ایجاد شود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با تشکل های کارگری افزود: همچنین مقرر شد در خصوص آموزش و توانمندسازی نیروی کار برنامه هایی تدوین و اجرا شود و افرادی که آموزش های تخصصی می بینند و گواهی برای آنها صادر می شود در پروژه های نیروگاهی بکار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: همچنین برای ایجاد رشته های تحصیلی و دانشکده های مشابه و مورد نیاز نیز در پارس جنوبی در حال پیگیری هستیم.

سالاری با تاکید بر آموزش و توانمندسازی جامعه کارگری اظهار کرد: اگر بتوانیم نیروی انسانی ماهری وارد عرصه کار و تولید کنیم بدون شک مسیر توسعه، رشد و بالندگی استان نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت و نیاز است در آموزش نیروی انسانی گام های اساسی برداریم.

استاندار بوشهر با گرامیداشت هفته کارگر یادآور شد: اگر نشاط، شادابی و تحرک و پویایی در جامعه کارگری ایجاد شود بدون شک، اقتصادی پررونق نیز خواهیم داشت.

وی افزود: باید جایگاه و نقش کارگران بعنوان قشری تاثیرگذار را در همه عرصه های جامعه ارتقا دهیم و با فراهم کردن زمینه توانمندسازی آنان بر ایجاد فرصت های شغلی جدید تمرکز کنیم.

سالاری ادامه داد: سرمایه گذاران و صاحبان کار با ایجاد انگیزه و فراهم کردن زمینه های رفاهی برای کارگران موجب می شوند کارگران با وجدان کاری و مسوولیت بیشتری در شغل خود خدمت کنند.

وی با تاکید بر حل مشکلات سرمایه گذاران تصریح کرد: فرصت های شغلی محدود بوده و رو به افزایش نیست و اگر دنبال امنیت شغلی و ایجاد فرصت های شغلی جدید هستیم باید بتوانیم مشکلات سرمایه گذاران را حل کرده و از آنان حمایت کنیم.

سالاری تاکید کرد: باید تسهیلات لازم برای ایجاد مشاغل جدید در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

استاندار بوشهر با اشاره به مساله پوشش بیمه ای کارگران گفت: دغدغه اصلی مربوط به درمان است و هم اکنون 70 درصد هزینه های درمانی توسط مردم و مابقی توسط بیمه تامین می شود.

وی افزود: جامعه کارگری در این زمینه متحمل فشار بیشتری می شود و دولت به دنبال این است که ظرف یک سال و نیم مردم فقط متحمل تامین 30 درصد هزینه های درمان شوند و در این زمینه تناسبی ایجاد گردد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر