جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، تندروهاي بازنده كارزار انتخابات 92، براي جبران شكست خود، اگر نگوييم يك روز در ميان، هفته‌اي يكبار دولت را به حاشيه مي‌كشانند. رسانه‌هاي حامي اين جريان چنان سوار بر موج تخريب هستند كه گويي همه مشكلات كشور، مراسم زنانه كاخ سعدآباد و سي دي «من روحاني هستم» است...
کد خبر: ۱۷۲۸
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۸

فکرشهر: نقد كردن يك مقوله است، تخريب مقوله‌اي ديگر. آزادي بيان با انتشار اخبار كذب و نادرست هم تفاوت دارد. اما به نظر مي‌رسد تخريب چيان هميشه در ميدان دولت تدبير و اميد، مسير تخريب و انتشار اخبار كذب را براي مطرح شدن انتخاب كرده‌اند.

به گزارش فکرشهر، تندروهاي بازنده كارزار انتخابات 92، براي جبران شكست خود، اگر نگوييم يك روز در ميان، هفته‌اي يكبار دولت را به حاشيه مي‌كشانند. رسانه‌هاي حامي اين جريان چنان سوار بر موج تخريب هستند كه گويي همه مشكلات كشور، مراسم زنانه كاخ سعدآباد و سي دي «من روحاني هستم» است.

مستند «من روحاني هستم» موج جديد حمله به دولت است. مستندي كه معصومه نبوي كارگرداني آن را بر عهده داشته است و تمام قد پشت فيلم خود ايستاده و در وب سايت افسران، از كار خود دفاع كرده است.  او مستند خود را كه سال گذشته تيم دولت اعلام كرده بود، بخش‌هايي از آن درست نيست و به منابع نادرست استناد شده است، در دو دانشگاه علامه طباطبايي و اميركبير به نمايش درآورد. اين نادرست بودن را فقط منبع آگاه دولت نمي‌گويد بلكه رئيس مجلس شوراي اسلامي  نيز تاكيد مي‌كند.

در بخشي از اين مستند، ماجراهای مک‌فارلین و انتخاب حسن روحانی به‌عنوان فرد مذاکره‌کننده با آمریکایی‌ها روایت می‌شود. اما علي لاريجاني روز گذشته با حضور در نشست مشترك با اعضاي تشكل‌هاي كارگري و بسيج كارگران، از فرصت استفاده مي‌كند و مي‌گويد كه روحاني نقشی در این موضوع مك فارلين  نداشته و ادعاي مخالفان روحاني دروغ است.

 دروغ بزرگي به نام  «من روحاني هستم»

سازندگان مستند «من روحانی هستم» ادعا مي‌كنند كه زندگی حسن روحانی در پنج دهه فعالیت سیاسی او را به تصویر كشيده‌اند، فیلمی با سکانس‌های بریده‌بریده که تدوین‌کنندگانش در آن به طرح دیدگاه‌های رئیس‌جمهور ایران در برخورد با موضوعات مختلف در گذشته پرداخته‌اند. به‌نظر می‌رسد مخالفان روحانی، فیلم را ابزار خوبی برای تخریب می‌دانند؛ یا فیلم می‌سازند یا تهدید به افشای فیلم خصوصی (مهمانی همسر رئیس‌جمهور) می‌کنند. اين در حالي است كه رئيس‌مجلس از دعواهاي سياسي و عملكرد برخي سياسيون انتقاد و تاكيد مي‌كند. این موضوعات مطرح شده در سي دي «من‌روحاني هستم» خلاف واقع است زیرا در این سی دی آقای روحانی را متهم کرده‌اند که در جریان مک فارلین حضور داشته اما عاملان این جریان هم‌اکنون مشخص هستند.

 تلاش براي ايجاد دعواي داخلي

به نظر مي‌رسد نان و آب سازندگان مستند« من روحاني هستم» ايجاد اختلاف و به قول لاريجاني، راه انداختن دعواي داخلي است. اين مستند توسط گروه چند رسانه‌اي شفق ساخته شده است كه در زمان  انتخابات فيلمي به نام «دروغ يك كانديدا» را  عليه روحاني منتشر كرد. این موسسه همچنین با ساخت «تماس تلفنی روحانی» به بحث تماس تلفنی اوباما با روحانی به صورت تمسخر‌آمیزی پرداخته است. فیلم «حمله گازانبری به منتقدان» هم دیگر فیلمی است که علیه رئیس‌جمهور  توسط این گروه ساخته شده.
   

 دروغ مي گويند!

رئيس‌مجلس تاكيد مي‌كند كه مسببان و عوامل توزيع اين سي دي  حتي به تاريخ هم دروغ مي‌گويند. او كه با حسن نيت به انتشار اين فيلم نگاه مي‌كند و آن را نقد مي داند نه تخريب توصيه مي كند: اگر می‌خواهیم اصلاحات اقتصادی در کشور صورت گیرد همه باید یک صدا و متحد باشیم در غیر این صورت دود این تحرکات واقدامات تنها به چشم طبقات ضعیف می‌رود همچنین نمی‌توان با کلید آزادی بیان خلاف گفت.


 گورستان نمي‌خواهيم

تا اواسط فيلم، حسن روحاني داراي يك چهره انقلابي و مخالف جريان اصلاح‌طلب است. در همين نيمه اول با وجود اينكه او در بسياري از مواقع يك چهره حزب‌اللهي نشان داده شده به يك‌باره و به صورت واضح حضور او در ماجراي «99 نفر» به مخاطب يادآوري مي‌شود.  اين فيلم با بازخواني موافقتنامه سعدآباد به مخاطب مي‌گويد كه حسن روحاني در توافق با سه كشور اروپايي اشتباه كرده و آنها روحاني را فريب داده‌اند. در اين بخش تصويري كه مشخص است به صورت پنهاني از محمد جواد ظريف فيلمبرداري شده ،پخش مي‌شود. به نظر مي‌رسد سازندگان اين مستند مانند توليدات گذشته خود به دنبال بر هم زدن آرامش در كشور و افزايش اختلافات بين قوه مجريه و ديگر مسئولان نظام هستند.


 انتقاد لاريجاني از دروغگويان تاريخ

 لاریجانی با تأکید بر اینکه آرامش سیاسی رکن توسعه در کشور است، مي‌گويد: ما هیچگاه آرامش گورستانی نمی‌خواهیم اما دروغ گفتن و سی دی پخش کردن خلاف واقع است از طرفی دیگر باید از مسببان توزیع این سی دی‌ها پرسید که پیش خدا چه جوابی می‌خواهند بدهند و قطعا این اقدامات هیچ نتیجه‌ای جز افزایش اختلاف ندارد از این رو ما نباید مشی مارکسیسم‌ها را داشته باشیم زیرا هیچ وقت هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.  رئیس قوه مقننه بر لزوم وجود انتقاد منصفانه تأکید کرد و گفت: این موضوع به این معنی نیست که از هر ابزاری برای کوبیدن افراد استفاده کنیم همچنین در مجلس هم اعتقادات بسیاری میان نمایندگان وجود دارد اما باید با آرامش به این امور پرداخته شود. دعواهای داخلی برای مردم نان و آب نیست. بايد دوباره تاكيد كرد، انتقاد و تخريب دو مقوله‌ جدا است. منتقد اهداف سازندگي را دنبال مي‌كند، تخريب كننده زير سوال بردن كل يك سيستم را.

منبع:قانون

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر