جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کشاورزان بوشهری مراقب باشند سرما به محصولاتشان آسیب نزند.\n\nبه گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، دمای هوا از جمعه رو به کاهش گذاشته و وزش باد شمال غربی هم باعث شده سرما بیشتر حس شود. سرمایی که می‌تواند برای محصولی مانند گوجه فرنگی که الان فصل برداشت آن در استان بوشهر است، خطر آفرین باشد.\n\nبر همین اساس مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: گزارشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی گزارش نشده اما کشاورزان باید مراقب باشند محصولشان خسارت نبیند.
کد خبر: ۱۷۳۴۱
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: کشاورزان بوشهری مراقب باشند سرما به محصولاتشان آسیب نزند.

\n\n

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، دمای هوا از جمعه رو به کاهش گذاشته و وزش باد شمال غربی هم باعث شده سرما بیشتر حس شود. سرمایی که می‌تواند برای محصولی مانند گوجه فرنگی که الان فصل برداشت آن در استان بوشهر است، خطر آفرین باشد.

\n\n

بر همین اساس مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به خبرگزاری صداوسیما گفت: گزارشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی گزارش نشده اما کشاورزان باید مراقب باشند محصولشان خسارت نبیند.

\n\n

احمد سبحانی افزود: وقتی دمای سطح خاک چهار درجه به پایین شود به محصولاتی مانند گوجه فرنگی می تواند آسیب بزند، که البته تا امروز چنین دمایی گزارش نشده اما ممکن است با توجه به ادامه روند کاهش دما، هوا تا این اندازه هم سرد شود.

\n\n

وی گفت: کاهش محسوس دما وقتی با بارش باران همراه شود، شرایط برای فعالیت قارچ های عامل بیماری لکه برگی و پوسیدگی‌های میوه و سفیدک‌های داخلی و همچنین باکتری‌های خسارت زای فعال روی برگ و میوه گوجه فرنگی و سبزی‌های برگی فراهم می‌شود.

\n\n

سبحانی از کشاورزان خواست از طریق مدیریت صحیح آبیاری و تغذیه کنترل علف‌های هرز مصرف قارچ کش‌های مناسب بلافاصله پس از بارش و مساعد شدن شرایط برای محلول پاشی و در صورت امکان استفاده از پلاستیک یا پوشش‌های پارچه‌ای برای محافظت از محصول در برابر سرما از خسارت به مزارع خود جلوگیری کنند.

\n\n

به گزارش هواشناسی وزش بادهای شمالی، تلاطم دریا و کاهش میزان دما تا فردا ادامه می‌یابد.

\n\n

امروز دیلم با پنج درجه کمترین دما را در استان بوشهر داشت.

\n\n

روز گذشته هم در بیشتر مناطق استان بوشهر کمی باران بارید. بیشترین بارش با 7 میلی‌متر مربوط به گناوه بود. 

\n\n

خلیج فارس هم که از جمعه مواج شده فردا هم ناآرام خواهد بود و از فرداشب کم کم روی آرامش را خواهد دید.

\n\n

همچنان از صاحبان شناورهای سبک و تفریحی خواسته شده به دریا نروند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر