پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کرمی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند دچار مشکلات خانوادگی هستند، برای نگه داشتن آنان در کلاسهای درس به...
کد خبر: ۱۷۳۶۴
سه‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۸

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:در سال تحصیلی جاری، 207 دانش آموز در این استان ترک تحصیل کردند که از این تعداد تاکنون 52 نفر به کلاسهای درس بازگردهانده شدند و تلاش برای جذب مابقی دانش آموزان نیز ادامه دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: بیشترین علت ترک تحصیل دانش آموزان، وابستگی به مادر، ازدواج، مردود شدن، بزرگسالی، کوچ عشایر، دانش آموزان استثنایی، طلاق، بی توجهی، خانواده، بی سرپرستی، بدسرپرستی، اعتیاد، فقرمالی، بی علاقگی و بیماری است.

\n\n

کرمی اظهار کرد: در سال تحصیلی 92- 93، نیز 96نفر از دانش آموزان ترک تحصیل کردند که از این تعداد با توجه به سیاست انسداد مبادی بیسوادی در استان 92 نفر به کلاسهای درس بازگشتند.

\n\n

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزانی که ترک تحصیل می کنند دچار مشکلات خانوادگی هستند، برای نگه داشتن آنان در کلاسهای درس به حمایتهای مالی نیازداریم.
\nکرمی با اشاره به پرسش مهر 16نیز گفت: امسال پرسش مهر16 در12 رشته برای دانش آموزان، دانشجومعلمان و خانواده دانش آموزان برگزار و تا 15 دیماه نیز باید آثار آنان جمع آوری شود.

\n\n

وی بیان کرد: پیش بینی می شود برای پرسش مهر امسال 148 نفر به عنوان برگزیده استانی به کشور معرفی در سطح استان نیز سه میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار برای تقدیر از هزار و 400 دانش آموز و انجام کارهای تبلیغاتی نیاز است.

\n\n

کرمی اظهارکرد: امسال دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول در سطح استان تقدیر می شوند اما دانش آموزان دوره متوسطه دوم و دانشجومعلمان و خانواده دانش آموزان در سطح کشور تقدیر می شوند.

\n\n

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: امسال رشته سخن وری نیز به رشته های پرسش مهر برای پرورش روحیه پرسشگری دانش آموزان طراحی و خانواده دانش آموزان نیز امسال در قالب مسابقه هرخانواده ایرانی یک پاسخ می توانند در پرسش مهر 16 شرکت کنند.

\n\n

کرمی در باره کنکور گفت: برای ارتقای جایگاه کنکور استان بوشهر و تقویت بنیه علمی دانش آموزان کارگروهی برای آسیب شناسی کنکورتشکیل و از نیمه های آبان ماه نیز کلاسهای کنکور برای سطح های مختلف دانش آموزی تشکیل شده است.

\n\n

وی اظهارکرد: 750 دانش آموز معدل بالای 17، 450 دانش آموز معدل 15 تا 17 و 350 نفر از داوطلبان نخبه سالهای قبل که به دلیل نیاوردن رشته مورد نظر قبول نشده اند در این کلاسها شرکت می کنند.

\n\n

کرمی با بیان اینکه 55میلیارد ریال برای کنکور استان از سوی استانداری در نظر گرفته شده است گفت: همچنین کلاسهای مشاوره شامل مشاوران بومی و غیر بومی نیز با تامین اعتبارات لازم برگزار می شود.
\nبه گزارش ایرنا، وی یادآور شد: در مناطقی که دانش آموزان به تعداد مشخصی نرسند برای شرکت در کلاسهای کنکور به مراکز شهرستانها منتقل می شوند.
\nمدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در شهرستانهای عسلویه، جم، کنگان و دیر نیز که از سال گذشته کلاسهای نخبه پروری و کنکور با حمایت منطقه ویژه برگزار شده است آموزش و پرورش ورود نشده ولی در بخش مشاوره این مناطق نیز زیرپوشش قرار می گیرند. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر