جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر در پاسخ به «فکرشهر»:
فکرشهر: حمیدرضا علم گفت: با اجرای طرح‌های هوشمند سازی،60 درصد کاهش تلفات ناشی از تصادف و 70 درصد کاهش سرعت در محور بوشهر، برازجان و گناوه داشتیم...
کد خبر: ۱۷۶۷۲
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر گفت: تاکسی های بین شهری در مسیر برازجان به بوشهر، جایگزین مینی بوس های فرسوده می شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمیدرضا علم در نشست خبری امروز با گرامیداشت 26 آذر ـ سالروز ملی حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: رانندگان زحمت کش ما نه تنها در زمان جنگ، بلکه در ایام اربعین هم حماسه آفریدند و سه میلیون و پانصد هزار نفر را ظرف ده روز جابجا کردند و اجازه ندادند که حتی یک هم استانی هم در مسیر بماند.

\n\n

وی ادامه داد: در ایام اربعین، 670 دستگاه اتوبوس به شلمچه و چزابه رفتند و کار بزرگی مثل جابجایی زائران را انجام دادند، همچنین رانندگان و حمل و نقل جاده ای ما سنگ تمام می گذارند و خدمات آنان در جابجایی مسافران و بار، مثل زلزله ی شنبه، فراموش نشدنی است.

\n\n

علم با بیان این که اگر حمل و نقل مشکل داشته باشد، توسعه هم کند می شود، به اجرای طرح توسعه ی بندر و پس کرانه ی جزیره ی نگین اشاره کرد و افزود: ما باید در حوزه ی زیرساخت های حمل و نقل هم کار کنیم و بر همین اساس بحث شهرک حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته است و همچنین توسعه ی شرکت های حمل و نقل در عسلویه و پروژه های مختلف مجتمع بین راهی نیز در استان انجام شده یا در حال ساخت می باشد.

\n\n

\n\n

کاهش چشمگیر تلفات جاده ای استان

\n\n

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر به ایمنی جاده ها هم اشاره کرد و با تقدیر از همکاری مسئولین ارشد استانی گفت: کل دوربین های مسیر بوشهر ـ برازجان ـ دالکی را نصب کرده ایم و کاهش سرعت و تلفات را در این محور شاهد بوده ایم.

\n\n

وی افزود: همین امسال، نصب دوربین های گناوه به بوشهر و ساحلی را داشته ایم و در ماه آینده هم نصب دوربین های محور گناوه به دیلم که بیشتر تلفات ما در این محور است، انجام خواهد گرفت؛ همچنین محور چغادک، خورموج، کنگان و عسلویه نیز تا اواسط تابستان آینده دوربین کنترل سرعت نصب خواهیم کرد و با انجام نصب دوربین این محور، ما تنها استانی خواهیم بود که این حجم از دوربین ها را داشته است.

\n\n

حمیدرضا علم با بیان این که نصب دوربین ها در جاده های استان کاهش چشمگیر تلفات و تصادفات را باعث شده است، گفت: با اجرای طرح‌های هوشمند سازی،60 درصد کاهش تلفات ناشی از تصادف و 70 درصد کاهش سرعت در محور بوشهر، برازجان و گناوه داشتیم و در محور گناوه به بوشهر هم که تنها 2 ماه از نصب دوربین در آن می گذرد، کاهش 40 درصدی سرعت و کاهش 50 درصدی تلفات را داشته ایم.

\n\n

انواع سیستم های هوشمند بین جاده ای استان بوشهر

\n\n

علم بیان کرد: ما در جاده ها چند نوع سیستم هوشمند داریم.

\n\n

وی توضیح داد: یکی از سیستم ها، تردد شمار آنلاین است که حتی در جاده های روستایی استان که بار ترافیکی دارند هم نصب شده است؛ یکی دیگر از سیستم ها، دستگاه WIM یا باسکول در حال حرکت است که در کل کشور 17 دستگاه از ان وجود دارد و 3 دستگاه آن هم در استان بوشهر است و 2 باسکول در پلیس راه دالکی و احمدی در حال بهره برداری است و یک دستگاه هم در کنگان در حال راه اندازی است.

\n\n

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر به وجود 16 دوربین نظارت تصویری در محل تقاطع ها و پل ها و نقاط حادثه خیز استان و وجود 15 دوربین کنترل سرعت اشاره کرد و گفت: از ابتدا تا کنون، برای اجرای طرح هوشمندسازی در استان بوشهر، 6 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.

\n\n

\n\n

تاکسی بین شهری جایگزین مینی بوس های فرسوده ی برازجان

\n\n

حمیدرضا علم پیرامون نوسازی مینی بوس ها نیز گفت: نوسازی ناوگان مینی بوس ها دست ما نیست و این مشکل در کل کشور وجود دارد، چون ما هنوز تحریم هستیم و حتی یک مینی بوس هم در کشور تولید نمی شود.

\n\n

وی اضافه کرد: اگر مینی بوس تولید شد و تسهیلات دادند، ما هم تسهیلات را ارائه خواهیم کرد.

\n\n

علم در پاسخ به فکرشهر پیرامون طرح جایگزینی تاکسی های بین شهری به جای مینی بوس های فرسوده در محورهای مواصلاتی برازجان نیز، گفت: تسهیلاتی گرفته ایم که 80 درصد قیمت خودرو تسهیلاتی با بهره ی 4 درصد به متقاضیان ارائه می دهیم و آن ها را برای شهرهایی گذاشته ایم که واقعا مشکل دارند از جمله عالیشهر، برازجان و اهرم به بوشهر و خط ساحلی که واقعا مشکل دارند.

\n\n

وی ادامه داد: با رییس کمیته امداد هم جلسه داشتیم که جدای از تسهیلات ارائه شده از سوی ما، کمیته امداد هم تسهیلاتی با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و سپس برای ناوگان روستایی ارائه دهد.

\n\n

این مسئول اضافه کرد: برای تسهیلات 80 درصدی محدودیت داریم ولی برای تسهیلات کمیته امداد محدودیتی نداریم.

\n\n

عدم همکاری مسئولین شهری، عامل غیر فعال بودن پایانه ی مسافربری برازجان

\n\n

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان بوشهر پیرامون تعامل این سازمان برای بهبود شرایط پایانه ی مسافربری برازجان هم به فکرشهر گفت: ما از مراسم افتتاح این پایانه استقبال کردیم، پایانه ای که با امکانات بی نظیری احداث شده ولی متاسفانه همکاری مسئولین شهری تا کنون نبوده و اگر هماهنگی صورت گیرد، این پایانه راه اندازی می شود.

\n\n

علم در پاسخ به سوال دیگر فکرشهر درباره ی تک بودن شرکت مسافربری در برازجان و ایجاد مشکلاتی در این باره برای مسافران هم گفت: قبلا 3 ـ 2 شرکت در پایانه ی مسافربری برازجان حضور داشت که به دلیل عدم همکاری مسئولان شهری از پایانه رفتند.

\n\n

وی ادامه داد: اگر مسئولین شهری همکاری کنند و پایانه راه اندازی و فعال شود، ما شرکت های بیشتری را در محل مستقر می کنیم.

\n\n

\n\n

شکایت از شرکت های مسافربری بررسی می شود

\n\n

علم همچنین قول داد که در صورت شکایت مردم از شرکت های مسافربری، به این شکایات در کمیسیون مستقر در سازمان حمل و نقل و پایانه ها رسیدگی نمایند.

\n\n

وی افزود: رانندگان عمومی تحت کنترل و نظارت هستند واگر تخلفی صورت گیرد، حتما رسیدگی می شود؛ به طور مثال ما رانندگانی داشته ایم که برای نماز نگه نداشته اند و یا با مسافر بد برخودر کرده اند، آنان را به کمیسیون احضار کرده ایم و تذکر داده و تعهد گرفته ایم.

\n\n

علم پیرامون پارک ماشین های سنگین در کوچه ها و محلات هم گفت: پارکینگ عمومی در کنار خود پایانه وجود دارد و با موارد این چنینی باید مسئولین شهری برخورد کنند، چرا که ما امکانات لازم را برای وسایل نقلیه در پایانه ها ایجاد کرده ایم.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر