پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف سه هفته آینده مجوز ترک تشریفات مناقصه راه آهن شیراز - بوشهر را از کمیته ترک تشریفات مناقصه می گیریم.\r\n
کد خبر: ۱۷۸۷
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰

فکرشهر: وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف سه هفته آینده مجوز ترک تشریفات مناقصه راه آهن شیراز - بوشهر را از کمیته ترک تشریفات مناقصه می گیریم.
به گزارش فکرشهر، عباس آخوندی درشورای اداری استان بوشهر با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: درخواست ترک تشریفات را به کمیته ترک تشریفات مناقصه ارائه کرده ایم و کارهای کارشناسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: راه آهن یکی از خواسته ها و پروژه های بسیار مهم در استان بوشهر است که این پروژه آغاز شده و پیشرفت های مختلفی در بحث زیرسازی در قطعات مختلف داشته است.

آخوندی ادامه داد: اصلی ترین مساله در این پروژه تامین اعتبار است و در چند ماه گذشته تمرکز جدی روی این مساله داشتیم و بتدریج به نتیجه می رسیم.

وی ادامه داد: برای بحث تامین فاینانس خارجی این پروژه مذاکرات بخوبی پیش رفته است و این پروژه به عنوان طرح های اولویت دار وزارتخانه به طور مرتب پیگیری می کنیم.

وزیر راه با تاکید بر اتصال راه آهن به بندربوشهر گفت: ایستگاه راه آهن برای بوشهر در خارج از شهر پیش بینی شده است که تلاش ما این است ایستگاه به شهر متصل شود تا مردم مشکل دسترسی نداشته باشند و با مشاور طرح جامع باید هماهنگ کنیم.

آخوندی افزود: بندر یکی از ظرفیت های بسیار خوب استان بوشهر است و بندربوشهر با حدود هشت میلیون تن ظرفیت در سال های اخیر توسعه های خیلی خوبی داشته و بزرگترین مشکل این بندر پسکرانه آن است.

وی گفت: بندر در دل شهر قرار گرفته موقعیتی برای توسعه ندارد و توسعه و پسکرانه آن باید از سمت جزیره نگین انجام شود که در آن سمت حدود 40 هکتار زمین داریم و تا 400 هکتار قابل استحصال است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در این ارتباط دو پروژه سرمایه گذاری در دست پذیرش داریم و در هر صورت وضع بندر بوشهر اکنون از لحاظ تخلیه و بارگیری خوب است.

آخوندی بیان کرد: برنامه ما این است که درون زایی و برون گرایی انجام شود و برون گرایی با توسعه تجارت صورت می گیرد و هرچه موانع تجارت را برطرف کنیم تجارت نیز گسترش می یابد.

وی گفت: در ارتباط با بحث راه ها باتوجه به تخصیصی که در پایان سال دریافت کردیم بخش قابل توجهی از مطالبات پیمانکاران پرداخت و تخصیص وزارت راه و شهرسازی به حدود 70 درصد رسیده است که باتوجه به تنگناهای بودجه ای که در سال گذشته داشتیم این میزان در مقایسه با سایر دستگاه ها وضع خوبی دارد.

آخوندی اضافه کرد: در بودجه سال 93 برای راه های روستایی و اصلی پیش بینی های بهتری شده است و امیدواریم امسال تحرک گسترده تری در بخش راه ها داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بوشهر استانی استراتژیک و دارای تاریخی پرافتخار با سرمایه فرهنگی و اجتماعی قابل تاملی است و سرمایه های ذاتی فراوانی از جهت نیروی انسانی، فرهنگی و مادی دارد.

وی ادامه داد: بوشهر از استان هایی است که هرچقدر هم در آن سرمایه گذاری شود برای توسعه ملی بازگشت بسیار خوبی خواهد داشت و ما نیز با این دیدگاه به استان بوشهر نگاه می کنیم. /ص

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر