جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: در پی شهادت آیت الله شیخ نمر الباقر النمر به دست رژیم مستبد و متحجر آل سعود و حوادث پس از آن، مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان بیانیه ای صادر کرد. \n\nدر این بیانیه که نسخه ای از ان برای فکرشهر ارسال شده، آمده است:\n\nبسم الله الرحمن الرحیم\n\nو سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.
کد خبر: ۱۸۱۹۸
پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

فکرشهر: در پی شهادت آیت الله شیخ نمر الباقر النمر به دست رژیم مستبد و متحجر آل سعود و حوادث پس از آن، مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان بیانیه ای صادر کرد.

\n\n

در این بیانیه که نسخه ای از ان برای فکرشهر ارسال شده، آمده است:

\n\n

بسم الله الرحمن الرحیم

\n\n

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون.

\n\n

بار دیگر دستان حکومت مستبد آل سعود به خون جمعی از آزادیخواهان و عدالت طلبان عربستان آلوده شد. آیت الله شهید شیخ نمر باقر النمر روحانی مسلمان و رهبر آزادهٔ شیعیان عربستان و جمع کثیری از معترضان به حکومت آل سعود، که از فعالان سیاسی شیعه و سنی مذهب بودند در دادگاهی غیرعلنی، ناعادلانه و مغایر با اصول اولیه حقوق بشر، با حکمی ظالمانه و غیر قابل باور محکوم، و به روشی غیرانسانی اعدام شدند و این حادثه تاسف‌بار، قلب عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان و طرفداران حقوق بشر در سراسر جهان را به درد آورد.

\n\n

مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان، ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع از کلیه مجامع حقوق بشری می‌خواهد، فارغ از مصلحت‌سنجی‌های بی‌مورد و منفعت‌طلبی قدرت‌های بزرگ، رفتارهای دوگانه را کنار گذاشته و با محکوم کردن این جنایت آشکار و رفتار ضدانسانی، چاره ایی برای رفتارهایی مشابه این، بیندیشند.

\n\n

انتظار ما از مجامع جهانی و دولت‌های بزرگ، خصوصا حامیان و متحدان غربی عربستان این است که، مطابق با کنوانسیون‌های حقوق بشری و تعهدهای بین‌المللی، با اعمال فشار بر کشور عربستان، ضمن محکوم کردن عمکرد حاکمان آل‌سعود،این حکومت را از ادامه رفتارهای غیرانسانی باز دارند.

\n\n

مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان، همچنین رفتارهای خودسرانه‌ای، همچون حمله به سفارتخانه و کنسولگری کشور عربستان در شهرهای تهران و مشهد که با حمایت‌های پشت‌پرده و ظاهرا با هدف تضعیف دولت تدبیر و امید، صورت می‌گیرد و باعث وهن ملت شریف ایران و در تعارض با منافع ملی کشورمان می شود را تقبیح کرده و نسبت به پیامد اینگونه حرکات نابخردانه و تنش‌آفرین هشدار می‌دهد و پیامد منفی اینگونه اعمال غیر قانونی را متوجه آن دسته از مسئولانی می‌داند که با سکوت و تصمیم‌های منفعلانه، موجب تکرار این رفتار‌ها را فراهم می‌آورند.

\n\n

در پایان از دولت محترم تدبیر و امید می‌خواهیم با رفتار سنجیده، هوشیارانه و عزتمندانه،با تلاش در جهت ایجاد اجماع نظر دیپلماتیک و جهانی علیه چنین رفتارهایی، از بروز و تکرار این گونه خشونت‌طلبی‌ها در منطقه جلوگیری کند.

\n\n

مجمع اصلاح طلبان شهرستان دشتستان

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر