پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ با حضور 150 اثر از 20 استان؛
فکرشهر: اولین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی برازجان در رشته های کارتون، کاریکاتور و تصویرسازی با حضور بیش از 40 هنرمند از 20 استان با 150 اثر در شهر براز جان برپا خواهد شد...
کد خبر: ۱۸۴۶۴
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۲

فکرشهر: اولین نمایشگاه سراسری هنرهای تجسمی برازجان در رشته های کارتون، کاریکاتور و تصویرسازی با حضور بیش از 40 هنرمند از 20 استان با 150 اثر در شهر براز جان برپا خواهد شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مسئول برگزاری این نمایشگاه با بیان مطلب فوق افزود: این برای نخستین بار است که در استان بوشهر چنین نمایشگاهی برگزار می شود.

\n\n

ابوالقاسم طحانیان انگیزه و هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هنرمندان جوان و کنار هم بودن هنرمندان برازجانی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان شهرم گمنام هستند و متاسفانه جا و مکانی مثل ده سال پیش نیست که کنار هم باشند و بتوانند اثار هنری خودشان را نقد و بررسی کنند.

\n\n

سرپرست گروه هنرهای تجسمی هشت برازجان که با فکرشهر گفت و گو می کرد، افزود: نمونه این مشکل، انجمن هنرهای تجسمی شهر برازجان است که از سال۸۶ متاسفانه روز به روز سرد تر و بی روح تر شده تا امروز که خیلی از هنرمندان حتی نمیدانند انجمنی هم بوده و هست و خواهد بود.

\n\n

وی بیان داشت: با کمک هنرمندان و دوستانم، برآن شدیم که برای ارتقای سطح هنری هنرمندان و هنردوستان، اولین نمایشگاه سراسری کاریکاتور و کارتون و تصویرسازی را در برازجان برگزار کنیم.

\n\n

این کاریکاتوریست دشتستانی ادامه داد: هدف اصلی ما این بود که بتوانیم درد هنرمندان را از زبان کاریکاتور به روی کا غذ بیاریم تا شاید برای هنرمندان آینده شهر برازجان  فرجی شود و برای کسانی که کاریکاتور را نمی فهمند و این رشته را به صورت غلط داوری و سعی می کنند این رشته هنری که تازه درحال رشد است را از پا در بیاورند، ثابت شود که ما حرفی برای گفتن داریم.

\n\n

طحانیان اضافه کرد: به همین دلیل، فراخوان اولین نمایشگاه سراسری کاریکاتور برازجان را منتشر کردیم که خوب مورد استقبال قرار گرفت و ۱۵۰ اثر از۴۰ هنرمند از ۲۰استان، در۳ بخش برای جشنواره ارال گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مراسم افتتاحیه ی این نمایشگاه که از سوی گروه هنرهای تجسمی هشت برازجان و با همکاری کمیسیون امور بانوان و جوانان شهر برازجان، شهرداری، شورای شهر و میراث فرهنگی شهرستان دشتستان برگزار شود، روز پنجشنبه ـ 1 بهمن ماه 1394 ـ ساعت 10 در کاروانسرای مشیر الملک (دژ) برازجان خواهد بود.

\n\n

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از 2 تا 11 بهمن ماه 1394 از ساعت 16 تا 20 به نشانی: استان بوشهر، شهرستان برازجان، خ جمهوری اسلامی، میدان شهید چمران، کاروانسرای مشیر الملک (دژ) مراجعه نمایند.

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر