سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با روز هوای پاک جشنواره طبیعت و هوای پاک در روستای خیرک بخش ارم دشتستان با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع کشور برگزارشد...
کد خبر: ۱۸۵۲۶
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰

فکرشهر: همزمان با روز هوای پاک جشنواره طبیعت و هوای پاک در روستای خیرک بخش ارم دشتستان با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع کشور برگزارشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از ایرنا، مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل ها و مراتع کشور در این جشنواره اظهار داشت: سیاست های سازمان جنگل ها و مراتع کشور بر دو اصل جامع نگری و محوریت مردم (مشارکت های مردمی) در همه برنامه های اجرایی، استوار است.

\n\n

\n\n

بهمن افراسیابی بیان داشت: سیاست اصلاح، احیا و حفاظت از منابع طبیعی بدون قوه قهریه و محوریت همکاری مردم و ذی نفعان از طبیعت با دولت در دستور کار است و گامهای مهمی در سطح کشور برداشته است.

\n\n

فرماندار دشتستان نیز گفت: استفاده از ظرفیت های اجتماعی هر کشور از مهمترین مولفه های توسعه آن کشور است.

\n\n

ارسلان زارع اضافه کرد: تاثیر طبیعت و محیط زیست و برجسته بودن نقش آن در توسعه پایدار بعنوان مهمترین مولفه در توسعه پایدار از دید هیچ کس پنهان نیست.

\n\n

وی یادآور شد: مردم بخش ارم که همواره بعنوان دوستداران طبیعت و یاور محیط بانان و حافظان منابع طبیعی بوده و هستند می توانند بعنوان الگویی شایسته برای حفظ هوای پاک و زمین پاک برای سایرین مطرح باشند.

\n\n

زارع خاطرنشان کرد: تامین آب آشامیدنی سالم و آنتن دهی تلفن همراه از اولویت های مهم ما برای روستاهای این بخش می باشد.

\n\n

\n\n

فرماندار دشتستان تصریح کرد: در خصوص درخواست بخشدار ارم در خصوص معرفی بخش ارم بعنوان بخش دوستدار طبیعت در سطح ملی با این موضوع موافق و آن را پیگیری خواهیم کرد.

\n\n

رییس شورای اسلامی بخش ارم نیز گفت: اجرای طرح های مشارکتی حفاظت از منابع طبیعی مورد استقبال ویژه اهالی بخش قرار گرفته است که نیاز است مانند روستای خیرک و شکرک آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی در سایر روستاهای کوهستانی بخش نیز توزیع گردد.

\n\n

ناصر زارعی ضمن برشمردن مسائل و مشکلات منطقه خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و شهرستانی در خصوص مشکل آب آشامیدنی، طرح هادی روستایی، چمن مصنوعی و آنتن دهی تلفن همراه برای روستاهای خیرک و شکرک توجه ویژه داشته باشند.

\n\n

وی همچنین اضافه کرد: حوزه آبخیزداری این بخش بطور ویژه دیده شود و اعتبارات خاصی در نظر بگیرند.

\n\n

بخشدار ارم نیز ضمن بیان ویژگی های خاص مردم این منطقه و عجین بودن آنها با طبیعت و محیط زیست بیان داشت: مردم بخش ارم همواره در حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی پیشقدم بوده اند.

\n\n

مسعود صیادی خاطرنشان کرد: مردم این بخش به لحاظ تلاش هایی که برای حفظ طبیعت و مدارا با خشونت های طبیعت و محیط زیست داشته و دارند شایسته است که از طرف مسئولان بعنوان بخش دوستدار طبیعت در سطح ملی مطرح شوند.

\n\n

\n\n

در این جشنواره جلوه هایی از حفظ طبیعت و هوای پاک، برنامه های فرهنگی و آموزشی مردمی، نمایش استفاده از سوخت های جایگزین بوته و هیزم در بین روستاییان و عشایر از جمله تنور گازی به نمایش گذاشته شد.

\n\n

همچنین نمایشگاهی از صنایع دستی روستایی و عشایری نیز دایر شد.

\n\n

\n\n

\n\n

برای دیدن گزارش تصویری (اینجا) کلیک کنید.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر