چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به منظور توانمند سازی مردم و تبیین نقش و اهمیت پیشگیری وهمچنین توجه به رویکرد ایمنی آب در تامین سلامت مردم، برنامه ایمنی آب در شهرستان دشتستان اجرایی می شود .\n\nبه گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این باره گفت: در راستای اهداف وزارت بهداشت و اجرای طرح تحول نظام سلامت در بهداشت ، با تاکید بر برنامه بهداشت عمومی، برنامه ایمنی آب به صورت پایلوت در سه استان کشور انجام می شود .
کد خبر: ۱۸۶۵۴
چهارشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: به منظور توانمند سازی مردم و تبیین نقش و اهمیت پیشگیری وهمچنین توجه به رویکرد ایمنی آب در تامین سلامت مردم، برنامه ایمنی آب در شهرستان دشتستان اجرایی می شود .

\n\n

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه، کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان در این باره گفت: در راستای اهداف وزارت بهداشت و اجرای طرح تحول نظام سلامت در بهداشت ، با تاکید بر برنامه بهداشت عمومی، برنامه ایمنی آب به صورت پایلوت در سه استان کشور انجام می شود .

\n\n

مهندس حسینی افزود: در استان بوشهر، دو روستا به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شده که روستای طلحه در شهرستان دشتستان،روستای مورد نظر این برنامه می باشد .

\n\n

این مقام مسئول اضافه کر: برنامه ایمنی آب که با همکاری بین بخشی ادارات آب و فاضلاب روستایی ، شبکه بهداشت،اداره محیط زیست و جهاد کشاورزی از اواسط دی ماه در شهرستان آغاز شده است ،همه مخاطراتی که ایمنی آب آشامیدنی را تهدید می کند را شناسایی، اولویت بندی و مدیریت می کند تا کیفیت آب آشامیدنی حفظ شود .

\n\n

سیده خدیجه حسینی خاطر نشان کرد: این برنامه مبتنی بر شیوه بازرسی بهداشتی است که به سرعت منجر به نتیجه شده و نقاطی را که می بایست اقدامات اصلاحی برای ارتقای سیستم انجام گیرد ، به وضوح مشخص می کند .

\n\n

وی همچنین اظهار داشت: در همین زمینه بازدید میدانی از سیستم تامین آب روستای طلحه توسط کارشناسان ادارات مرتبط انجام گرفت .

\n\n

 کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط با تاکید براینکه  بزرگترین ریسکی که ایمنی آب آشامیدنی را تهدید می کند، افزود: آلودگی آن با میکروارگانیسم های بیماری زا است ، ولی با اجرای درست و متعهدانه این برنامه ، موانع چند لایه ای جهت کنترل ریسک های آب آشامیدنی ایجاد خواهد شد .

\n\n

 

\n\n

\n

            

\n\n

            

\n\n

            

\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر