جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: زمینه برای انتخاب این استان بعنوان پایتخت کتاب کشور تسهیل شده است.\n\nبه گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط امسال طرح پایتخت کتاب استان بوشهر با 100 تفاهم نامه با مشارکت شهرهای بوشهر، جم، کنگان، خورموج، برازجان و شبانکاره به تهران ارسال شد.\n\nوی اضافه کرد: این میزان تفاهم نامه در مقایسه با سال گذشته که تنها 35 تفاهم نامه بود افزایش نشان می دهد.
کد خبر: ۱۸۷۶۸
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: زمینه برای انتخاب این استان بعنوان پایتخت کتاب کشور تسهیل شده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، حمیده ماحوزی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این ارتباط امسال طرح پایتخت کتاب استان بوشهر با 100 تفاهم نامه با مشارکت شهرهای بوشهر، جم، کنگان، خورموج، برازجان و شبانکاره به تهران ارسال شد.

\n\n

وی اضافه کرد: این میزان تفاهم نامه در مقایسه با سال گذشته که تنها 35 تفاهم نامه بود افزایش نشان می دهد.

\n\n

ماحوزی اظهار کرد: برهمین اساس 45 روستای استان بوشهر بعنوان روستای دوستدار کتاب معرفی و برای تجهیز کتابخانه هایشان از یونسکو ( سازمان علمی فرهنگی سازمان ملل متحد)کتاب دریافت می کنند.

\n\n

وی یادآورشد: همه دستگاههای اجرایی و سازمانها در امضای تفاهم نامه های طرح پایتخت کتاب شرکت فعالی داشتند ولی بیشترین تعداد تفاهم نامه های امضا شده برای این طرح مربوط به شهرداری بوشهر است.

\n\n

ماحوزی افزود: امضای این میزان تفاهم نامه بیانگر اعتقاد استان بوشهر به بحث کتاب و کتابخوانی است.

\n\n

وی تاکید کرد: تفاهم نامه های طرح پایتخت کتاب در استان بوشهر با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی امضا شده و درهر شرایطی زمینه اجرای آنها در استان فراهم می شود.
\nمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برنامه معرفی پایتخت کتاب اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

\n\n

وی یادآور شد: اهواز پارسال بعنوان پایتخت کتاب و استان بوشهر بعنوان نامزد پایتخت کتاب معرفی و از یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر دریافت کرد.

\n\n

ماحوزی افزود: اهواز به عنوان پایتخت کتاب کشور در این مدت نتوانست بسیاری ازبرنامه های خود را اجرا کند ولی بیشتر برنامه های استان بوشهر به عنوان نامزد پایتخت کتاب اجرا شده است.

\n\n

وی تاکید کرد: با قوت زمینه اجرای تفاهم نامه های طرح پایتخت کتاب استان بوشهر با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی را پیگیری می کنیم.

\n\n

وی با بیان اینکه معرفی بوشهر بعنوان پایتخت کتاب یکی از برنامه های راهبردی این اداره کل است افزود: ارتقای سرانه مطالعه و آشنایی مردم با حوزه کتاب و کتابخوانی در کاهش معضلات اجتماعی موثر است.

\n\n

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب استان بوشهر گفت: نمایشگاه کتاب بوشهر با حضور350 ناشر و 35هزار عنوان برگزار شد.

\n\n

وی در باره نحوه استقبال از این نمایشگاه اظهار رد: حضور و استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بوشهر به حدی بود که بسیاری از ناشران در زمان بازگشت تنها یک کارتن با خود برگرداندند.

\n\n

ماحوزی افزود: نمایشگاه کتاب بوشهر امسال بیش از 130 هزار بازدید کننده وشش میلیارد ریال فروش داشته است.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: رضایتمندی ناشران از میزان حضور و خرید مردم در نمایشگاه کتاب بوشهر نسبت به نمایشگاههای همزمان در ساری و همدان بیشتر بود.

\n\n

ماحوزی با اشاره به همکاری همه دستگاههای اجرایی استان بوشهر در زمینه برگزاری نمایشگاه کتاب افزود: انتخاب ناشران با نظر و خواسته دانشگاهها و آموزش و پرورش صورت گرفت.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: تلاش شده است با وجود محدودیت و خشکسالی اعتباری، انتظار جامعه هنرمندان استان بوشهر برآورده شود.

\n\n

ماحوزی افزود: هدف دولت تدبیر و امید ایجاد نشاط، امید اجتماعی، خوش قولی و پاک دستی است که تلاش می شود این شرایط در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هموار شود.

\n\n

وی اظهار کرد: با وجود محدودیت اعتباری جشنواره تئاتر اردیبهشت بوشهر برخلاف سایر استانهای کشور پارسال در همه شهرستانها و نمایندگی های این استان برگزار شد.

\n\n

ماحوزی افزود: همچنین جشنواره موضوعی تئاتر نیز با قوت درهر شهرستانی با یک موضوع برگزار و تئاتر برتر کشور از بوشهر انتخاب شد.

\n\n

وی گفت: با توجه به محدودیت اعتباری امسال به جای پرداختن به جشنواره موضوعی تئاتربرای تقویت بنیه کاری، فراهم کردن زیرساختها و حرکت به سمت کیفی کاری در تئاتر برنامه ریزی شده است.

\n\n

وی در باره تئاتر شهری بوشهر گفت: با توجه به اینکه استان بوشهر پارسال با دست خالی اقدام به افتتاح تئاتر شهری کرد امسال تنها به این استان دو میلیارد ریال اعتباربرای تجهیز تئاتر شهری تخصیص یافته است.

\n\n

ماحوزی اظهار کرد: همچنین درمورد ساخت پلاتو تلاش شد که به مرحله بهره برداری می رسد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر