جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
فکرشهر: «من گرسنه هستم. لطفا کمی نان تست به من بدهید!» نخستین جمله‌های یک دختر مبتلا به اوتیسم پس از سه سال سکوت مطلق بود که پدر و مادرش را شوک زده کرد.\n\nبه گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «جمله دختر مبتلا به اوتیسم والدینش را شگفت زده کرد. "کوکو برد فورد" زمانی که دو ساله بود، قدرت تکلم پیدا کرد و پس از آن با همه تلاشی که خانواده‌اش داشت، به مدت سه سال در خاموشی کامل به سر برد تا این که روز گذشته با گفتن جمله "من گرسنه هستم. لطفا کمی نان تست به من بدهید!" پدر و مادرش را شوک زده کرد.
کد خبر: ۱۸۷۹۴
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱

فکرشهر: «من گرسنه هستم. لطفا کمی نان تست به من بدهید!» نخستین جمله‌های یک دختر مبتلا به اوتیسم پس از سه سال سکوت مطلق بود که پدر و مادرش را شوک زده کرد.

\n\n

به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «جمله دختر مبتلا به اوتیسم والدینش را شگفت زده کرد. "کوکو برد فورد" زمانی که دو ساله بود، قدرت تکلم پیدا کرد و پس از آن با همه تلاشی که خانواده‌اش داشت، به مدت سه سال در خاموشی کامل به سر برد تا این که روز گذشته با گفتن جمله "من گرسنه هستم. لطفا کمی نان تست به من بدهید!" پدر و مادرش را شوک زده کرد.

\n\n

مادر کوکو می‌گوید، دخترم زمانی که دو سال بیشتر نداشت، برای اولین بار نام غذای مورد علاقه‌اش را به زبان آورد و تکلم را آغاز کرد اما خوشحالی ما چند روزی بیشتر طول نکشید و او به مدت 3 سال هیچ سخنی بر زبان نیاورد. او تنها از طریق تصاویر با ما ارتباط برقرار می‌کرد تا این که بالاخره سکوت او شکست.

\n\n

کارر 48 ساله ادامه می‌دهد: لحظاتی که برای ما سپری شد، مانند یک معجزه بود. صدای فرزندمان را دوباره پس از گذشت 3 سال شنیدیم. او نان تست دوست دارد و همه این مسأله را می‌دانند. هر کدام از دوستان که به ملاقات کوکو می‌آیند، برایش نان تست هدیه می‌آورند.

\n\n

پدر کوکو می‌گوید، کودکان مبتلا به اوتیسم معمولاً خوراکی‌های منحصر به فردی را انتخاب و نسبت به مصرف یک خوراکی خاص تأکید می‌کنند. غذای مورد علاقه کوکو هم نان تست است و ما تصور می‌کنیم اگر بتوانیم دخترمان را تشویق کنیم تا نام خوراکی‌های مورد علاقه یا اسباب‌بازی‌های محبوبش را به زبان آورد به برقراری ارتباط بیشتر او کمک کرده‌ایم.

\n\n

مطابق پژوهش‌های اخیر انجام گرفته روش تحلیل رفتار کاربردی در درمان و کمک به تکلم کودکان اوتیسم مؤثر واقع شده است. سیستم تشویق و پاداش برای کمک به پیشرفت برقراری ارتباطات کلامی، تماس چشمی و واکنش نشان دادن به محرک‌های محیطی در میان کودکان اوتیسم از سوی متخصصان دانشگاه کالیفرنیا تأیید شده است.»

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر