جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر و یکی دیگر از شهرهای کشور به مرحله داوری نهایی برای انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافت.\n\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی روز یکشنبه در نخستین نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر افزود: امسال طرح پایتخت کتاب استان بوشهر با امضای 100 تفاهم نامه با مشارکت شش شهر این استان به تهران ارسال شده است.
کد خبر: ۱۹۳۳۶
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر و یکی دیگر از شهرهای کشور به مرحله داوری نهایی برای انتخاب پایتخت کتاب ایران راه یافت.
\n
\nبه گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، حمیده ماحوزی روز یکشنبه در نخستین نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر افزود: امسال طرح پایتخت کتاب استان بوشهر با امضای 100 تفاهم نامه با مشارکت شش شهر این استان به تهران ارسال شده است.

\n\n

ماحوزی یادآورشد:همه دستگاههای اجرایی و سازمانها در امضای تفاهم نامه های طرح پایتخت کتاب شرکت فعالی داشتند ولی بیشترین تعداد تفاهم نامه های امضا شده برای این طرح مربوط به شهرداری بوشهر است.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:برنامه معرفی پایتخت کتاب اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.

\n\n

وی یادآور شد:اهواز پارسال بعنوان پایتخت کتاب ایران معرفی و بوشهر بعنوان نامزد پایتخت کتاب معرفی و از یونسکو و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح تقدیر دریافت کرد.

\n\n

ماحوزی یکی از آفت های موجود در فعالیت دستگاههای فرهنگی موازی کاری ذکر کرد و گفت: با تدبیر دکتر جنتی نشست های هم افزایی دستگاههای فرهنگی برای جلوگیری از پراکندگی و موازی کاری در انجام ماموریت های سازمانی با هدف صرفه جویی در منابع انسانی و هزینه ها برگزار می شود.

\n\n

وی یادآورشد: در همین راستا مدیران دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها هر 15 روز برای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی کوتاه و دراز مدت دولت نشست های هم اندیشی برگزار خواهند کرد.

\n\n

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، حج و زیارت، اوقاف و امورخیریه و نهادکتابخانه ها عمومی، چهار دستگاه تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

\n\n

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: همفکری و استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی دستگاههای فرهنگی کارامدی و اثرگذاری فعالیت ها را افزایش خواهد داد.

\n\n

ماحوزی گفت: وقتی ظرفیت ها در کنار هم قرار گیرد عملکرد ها نیز نمود بهتری در جامعه خواهد داشت.

\n\n

وی یادآورشد: علاوه بر دستورالعل ها و سیاسی های ابلاغی ، موضوع های مختلف نیز به فراخور نیاز استان با مشورت مدیران دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناسایی و برای اجرایی کردن آنها اقدام می شود.

\n\n

ماحوزی ادامه داد: اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درحوزه های عملکردی از تنوع زیادی برخوردار هستند و استفاده از ظرفیت دستگاههای تابعه در موفقیت برنامه ها تاثیر مثبت دارد.

\n\n

وی با اشاره به تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پویایی فعالیت های فرهنگی در استانها گفت: تحقق این مهم در گرو هم افزایی و مشارکت دستگاههای تابعه در قالب تشکیل کارگروه شورای هماهنگی و انسجام در اجرای برنامه های فرهنگی است.

\n\n

در این نشست مدیران دستگاههای تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان بوشهر نیز دیدگاههای خود را برای اثربخشی برنامه های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود بیان کردند.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر