يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با سفر وزیر دفاع ایران به مسکو، رسانه‌های روسی به نقل از روزنامه کامرسانت خبر داده‌اند که ایران به دنبال خرید ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی از روسیه است که فهرست تسلیحات درخواستی ایران قبلا ارسال شده بوده است.\n\nبه گزارش فکرشهر از انتخاب، گزارش جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۰ اس‌ام، جنگنده‌های آموزشی پیشرفته یاک-۱۳۰، جنگنده‌های سبک، هلیکوپترهای ترابری ام آی-۱۷ و‌ام آی-۸، سامانه‌ پدافند موشکی ساحلی سیار کا-۳۰۰پی و زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی از جمله موارد فهرست درخواستی ایران است.
کد خبر: ۱۹۴۴۳
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: همزمان با سفر وزیر دفاع ایران به مسکو، رسانه‌های روسی به نقل از روزنامه کامرسانت خبر داده‌اند که ایران به دنبال خرید ۸ میلیارد دلار تسلیحات نظامی از روسیه است که فهرست تسلیحات درخواستی ایران قبلا ارسال شده بوده است.

\n\n

به گزارش فکرشهر از انتخاب، گزارش جنگنده‌های چند منظوره سوخو-۳۰ اس‌ام، جنگنده‌های آموزشی پیشرفته یاک-۱۳۰، جنگنده‌های سبک، هلیکوپترهای ترابری ام آی-۱۷ و‌ام آی-۸، سامانه‌ پدافند موشکی ساحلی سیار کا-۳۰۰پی و زیردریایی‌های دیزلی-الکتریکی از جمله موارد فهرست درخواستی ایران است.

\n\n

دیو ماجومدار در نشریه منافع ملی آمریکا نوشته است خرید هواپیماهای جنگنده جدید بر توانایی نظامی هوایی ایران می افزاید.

\n\n

این کارشناس نظامی خرید هواپیماهای جدید سوخو توسط ایران را خبر بدی برای رقبای منطقه ای ایران در منطقه ارزیابی کرده است.

\n\n

در مورد سیستم پدافند هوایی نیز ایگور کورتوچنکو، مدیر مرکز تجزیه و تحلیل جهانی تجارت اسلحه نیز به خبرگزاری روسی ریانووستی گفته است ایران تنها به دنبال یک سیستم دفاعی موشکی نیست، بلکه به دنبال دستیابی به شبکه پیچیده ای از سیستم دفاعی هوایی یکپارچه از موشک های کوتاه برد، میان برد و بلند برد است.

\n\n

این کارشناس نظامی همچنین به این خبرگزاری روسی گفته ایران به دنبال به روز کردن سیستم ترافیک هوایی خود است و چشم به تکنولوژی و نوآوری های روسیه در این زمینه دوخته است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر