جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: به همین علت بوده که یک آقای عزیزی به نام حسین قدیانی تلاش کرده به این سوال پاسخ بدهد که «چرا آقای هاشمی به حسن خمینی گفته است علامه؟». سوال، سوال بسیار مهمی است و...
کد خبر: ۱۹۵۰۹
دوشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

فکرشهر ـ کمال ابراهیم زاده: زمانه، زمانه‌ی روشنگری و روشن شدن است. الان دیگر مردم شب‌ها هم در تاریکی نمی‌خوابند و باید یک لامپ خوابی بالای سرشان روشن کنند تا خوابشان ببرد. چرا؟ چون به تازگی است که ارزش روشنایی و نور را فهمیده‌ایم (حالا شما هم این روشنایی و نوری که من گفتم را تغییر انرژی الکتریکی به انرژی گرمایی و نورانی درنظر نگیر، استعاره‌ای از حقیقت در نظر بگیر).

\n\n

بله، در این دوره و زمانه مردم تا زمانی که حقیقت را ندانند، خوابشان نمی‌برد. تا یک جمله‌ای را می‌شنوند، سوال‌های «چرا؟»، «چطور؟»، «کی؟»، «کو مدرکش؟» و «رو چه حساب؟» به ذهنشان می‌رسد و تا به سوال‌ها جواب ندهند، خوابشان نمی‌برد.

\n\n

مثلا شما دارید در خیابان رد می‌شوید، که یکی می‌آید و می‌گوید: «در روز موسوم به روز والنتاین، در کافی شاپ ها، اهدای نماد‌هایی چون عروسک و گل و شکلات و... نباید صورت بگیرد» و اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد این است که: «چرا؟».

\n\n

یا دارید در کافی شاپ خودتان تنهایی یک فنجان اسپرسو می‌خورید که یکی می‌آید و می‌گوید: «اینترنت پرسرعت فعلی هیچ پشتوانه قانونی ندارد و درحال حاضر اینترنت با سرعت بیش از 128 کیلوبایت در کشور ما در هر جایی که ارائه می‌شود مطلقا غیرقانونی است.» و اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد این است که: «رو چه حساب؟».

\n\n

یا این که دارید در گروه‌های واتس آپ و تلگرامی به رفت و آمد می‌پردازید که یک نفر می‌آید و می‌گوید: «بر اساس نظرسنجی‌های مخالفان دولت‌های نهم و دهم، محمود احمدی نژاد همین امروز نیز محبوب ترین شخصیت سیاسی ایران است»! و در اینجا هم اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد، این است که: «کو مدرکش؟».

\n\n

البته من در اینجا فقط به طرح این سوال‌ها پرداختم و ادعای این را هم ندارم که این سوال‌ها جواب ندارند ـ و این را هم بگویم که وقتی بهتان پاسخ داده شد، شما دیگر نباید هی سوال بپرسید... بسه دیگه ـ. بالاخره سوال‌های مشابه‌ی زیادی در ذهن مردم پیش می‌آید و به همین علت هم هست که تا یک اتفاقی می‌افتد و آن اتفاق تکذیب نمی‌شود، مسئولان و صاحب نظران و دست اندر کاران و دست پشت پرده داران، شروع می‌کنند به پاسخ دادن به این سوال ها. اما مشکل اینجاست که بعضی اوقات، همین «دست اندر کاران» و «دست پشت پرده داران» و «آشنا در پشت پرده داران» یا حتی برخی «اصلا هر چی می‌شه من خبر دارم‌ان» و «تو چی کاره‌ای؟ اینا همشون با من مشورت می‌کردن‌ان»، شروع می‌کنند به پاسخ دادن به برخی سوال‌هایی که هنوز پرسیده هم نشده اند و خود پاسخ دهی به این سوال ها، باعث می‌شود که سوال‌ها به وجود بیایند و سوال که به وجود بیاد، ناراحتی پیش میاد، سوءتفاهم پیش میاد، کدورت پیش میاد، یه تعدادی رای نمی‌دن، یه تعدادی رای می‌دن ولی اشتباه رای می‌دن و کلا... بساط پیش میاد. واسه همین، همون طور که نباید هر سوالی رو پرسید (زبان سرخ، سر سبز را می‌دهد بر باد و بقیه‌ی امثال و حکم ها)، نباید به سوال‌هایی که هنوز پرسیده نشده اند هم پاسخ داد، چون باعث می‌شن یک سری سوال‌هایی پرسیده بشن و هر سوالی رو هم نباید پرسید (زبان سرخ، سر سبز را می‌دهد بر باد و بقیه‌ی امثال و حکم ها).

\n\n

مثلا در همین چند روز پیش، آقای هاشمی، آقای حسن خمینی را «علامه» خطاب کرده اند و پس از اینکه مردم متوجه‌ی این قضیه شده اند، اولین سوالی که به ذهنشان رسیده است، این بوده است: «خب که چه؟» و کمی بعدتر هم به این سوال مهم رسیده اند که خارجی‌اش این می‌شود: «Who gives a fu**?». (هو گیوز  ا فیو؟) اما تقریبا همه‌ی افراد در همینجا مانده اند و سوال دیگری به ذهنشان نرسیده است.

\n\n

به همین علت بوده که یک آقای عزیزی به نام حسین قدیانی آمده در روزنامه‌ی «وطن امروز» تلاش کرده به این سوال پاسخ بدهد که «چرا آقای هاشمی به حسن خمینی گفته است علامه؟». سوال، سوال بسیار مهمی است و به ذهن خیلی‌ها نمی‌رسد، ولی خب از همان سوال‌هایی است که بهتر است پرسیده نشوند. چرا؟ چون ممکن است یک نفر برود، بررسی کند و ببیند «علامه چیست؟» و بعد مشخص شود که «حسن خمینی علامه هست». که البته مشکلی ندارد ها، ولی خب... بهتر است تا یک چند ماهی، هر چیز خوبی که در جهان هست، آقای حسن خمینی نباشند.

\n\n

این آقای حسین قدیانی در بررسی موشکافانه‌ای که برای علامه نبودن آقای خمینی انجام داده اند، گفته اند:

\n\n

«... آیا شخصی که تقریبا با همه فوتبالیست‌های لیگ برتری حتی آرش برهانی عکس یادگاری جدا جدا دارد و بنا به اعتراف خودش، نه تنها اغلب بازی‌های لیگ خودمان را می‌بیند که اغلب بازی‌های لیگ‌های خارجی را هم دنبال می‌کند «علامه» است؟!»

\n\n

نه، علامه نیست. چرا؟ چون معلوم نیست کسی که امروز برود با آرش برهانی عکس یادگاری بیندازد، فردایش نرود و با خسرو حیدری و سید مهدی رحمتی هم عکس بیندازد؛ و کسی که با این افراد عکس بیندازد، هر وقت استقلال از پرسپولیس برد، به تمامی کانکتک هایش پیام می‌دهد: «بیاااا ****یش؟» و اگر هم استقلال قهرمان شد، می‌رود کیک قهرمانی استقلال می‌خرد و در خانه‌اش جشن قهرمانی می‌گیرد و تمامی بازیکنان تیم را به همراه ** و *** هایشان هم دعوت می‌کند و بعد هم فیلمش در میاد و اون موقع بیا و دیگه درستش کن... یک علامه چنین کاری می‌کند؟ یک علامه با کسی عکس یادگاری می‌اندازد که طرف فیلمش در اومده؟ (حالا من الان دارم طنز می‌نویسم، ولی واقعا اینا سوالی ان که برا بعضی از برادران پیش میان).

\n\n

آقای حسین قدیانی که نه از «دست اندر کاران» هستند و نه از «دست پشت پرده داران» و بیشتر جزء «تو چی کاره ای؟ من بصیرت دارم‌ان»، «هیچ کار دیگه‌ای ندارن‌ان» و «فامیلی شبیه به برخی افراد دیگر داران» هستند، در ادامه استدلال‌های خود برای اثبات علامه نبودن آقای حسن خمینی گفته اند:

\n\n

«واقعا اگر علامه شدن، این همه آسان شده که تو، هم می‌توانی بیست‌چهاری با بازیکنان فوتبال بپری، هم بیست‌چهاری با بازیگران سینما، به طوری که در گوگل، بیش از تصاویر علمی و عالمانه، عکس‌هایت با ستاره‌ها باشد، تو بگذار ما علامه‌ای هم داشته باشیم به نام «علامه عالیجناب» که حتی نداند 24 بزرگ‌تر است یا 13!»

\n\n

آقا... من... مُردم... این استدلال من رو کشت. اصلا این قدر احساس می‌کنم با این استدلال روشن شدم که اگه الان شما لامپ سوخته رو هم به من وصل کنین، لامپه عینهو پروژکتور ورزشگاه آزادی روشن می‌شه... البته احساس می‌کنم اینطوری شدم ها، تست نکردم هنوز.

\n\n

البته برای اثبات حرف‌های آقای قدیانی (حسین قدیانی، نه هیچ قدیانی دیگری) من رفتم و در همین گوگل عبارت «تصاویر علمی و عالمانه» و عبارت «حسن خمینی» را سرچ کردم و متوجه شدم حدود 20 درصد این تصاویر مشترک هستند. ولی تصاویر مشترک بین سرچ‌های مرتبط با عبارات «تصاویر ستاره ها» و عبارت «حسن خمینی» شاید به 5 درصد هم نمی‌رسید. یعنی برخلاف آنچه آقای قدیانی گفته اند، در گوگل بیش از آنکه عکس‌های حسن خمینی با ستاره موجود باشد، تصاویر علمی و عالمانه‌ی ایشان وجود دارند. باور نمی‌کنید؟ خودتان بروید چک کنید. حتی در تصاویر مرتبط با عبارت «حسن خمینی + ستاره ها» هم تعداد نه چندان کمی تصاویر علمی و عالمانه‌ی ایشان وجود دارند. اصلا من برای اطمینان بیشتر، رفتم و تصاویر «مصباح یزدی»، «احمد جنتی»، «صادق آملی لاریجانی»، «علامه قزوینی» و «علامه دهخدا» را سرچ کردم و هیچ کدام به اندازه‌ی حسن خمینی «تصاویر علمی و عالمانه» نداشتند (علامه دهخدا که حتی یک تصویر علمی و عالمانه هم نداشت). آقای قدیانی که حرف‌های بالا را زده اند یا درست سرچ نکرده اند یا در گوگل سرچ نکرده اند که فقط عکس‌های حسن خمینی با ستاره‌ها را دیده اند.

\n\n

در نهایت هم این که درست است که نه تنها تا الان هیچ کس این سوال برایش پیش نیامده بود که «آیا حسن خمینی یک علامه هست یا نه؟» بلکه چنین سوالی در آینده هم در ذهن هیچ کس به وجود نمی‌آمد، ولی در هر حال، تلاش آقای حسین قدیانی برای مشخص کردن پاسخ این سوال، قابل ستایش است و ایشان با این عملشان توانستند برای 1313 کلمه از تراوشات ذهنی من، سوژه تهیه کنند. واقعا از ایشان سپاسگذارم.

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر