پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اعطای نشان درجه یک سازندگی سپاه به سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، از دست اندرکاران فازهای ۱۵ و ۱۶پارس جنوبی قدردانی کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری که بمنظور بازدید و قدردانی از کارکنان و دست اندکاران فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عسلویه سفر کرده، طی مراسمی از کارکنان، مدیران، متخصصان و دست اندرکاران این پروژه بزرگ و ملی تجلیل کرد.
کد خبر: ۱۹۸۲۶
سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن اعطای نشان درجه یک سازندگی سپاه به سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، از دست اندرکاران فازهای ۱۵ و ۱۶پارس جنوبی قدردانی کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری که بمنظور بازدید و قدردانی از کارکنان و دست اندکاران فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عسلویه سفر کرده، طی مراسمی از کارکنان، مدیران، متخصصان و دست اندرکاران این پروژه بزرگ و ملی تجلیل کرد.

\n\n

فرمانده کل سپاه همچنین با اعطای نشان درجه یک سازندگی سپاه به سردار سر تیپ پاسدار مهندس عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، مهندس حسین شریف آبادی و مهندس سیدحسن حسینی نیک، به برخی مدیران و دست اندرکاران دیگر مجموعه های سازندگی سپاه نیز نشان درجه دو سازندگی سپاه اعطا کرد.

\n\n

فازهای 15 و 16 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در استان بوشهر روز دوشنبه 21 دی ماه با حضور رئیس جمهوری بطور رسمی افتتاح شد.

\n\n

فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین پروژه پارس جنوبی، دومین فازهایی هستند که در دولت تدبیر و امید افتتاح شدند.

\n\n

هدف از توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی، تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز طبیعی، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع «ال پی جی» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحدهای پتروشیمی بوده است.

\n\n

با افتتاح این فازها پس از ٩ سال، روزانه ٢٠ میلیون دلار به درآمد ارزی کشور اضافه می شود.

\n\n

طرح فازهای 15 و 16 به عنوان نخستین پروژه پارس جنوبی است که علاوه بر انجام بخش «مهندسی» آن که به عنوان طراحی مبنا در ساخت سایر پروژه های پالایشگاهی این حوزه در نظر گرفته شده، تمامی مراحل عملیات اجرایی بخش های ساخت، نصب و راه اندازی آن نیز با مدیریت ایرانی انجام شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر