شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۰۰۶۵
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: گمرک از قدیم الایام تاکنون یکی از منابع درآمدی دولت است.

به گزارش «فکرشهر»، «علی سلیمانی» در نشست خبری که سه شنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهارداشت: گمرک از قدیم الایام تاکنون یکی از منابع درآمدی دولت است و ما مجوزات لازم برای صادرات و واردات هر گونه کالایی که دولت مصوب کرده از گمرک را انجام می‌دهیم.

حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر، شامل ۱۶ گمرک است

وی بیان داشت: حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر، شامل ۱۶ گمرک است که از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه استان را شامل می‌شود و یکی از سازمان‌هایی که در زندگی مردم حضور دارد، گمرک است و گمرک را از سازمان‌هایی می‌دانند که نعمت در آن است.

مستقر کردن سگ موادیاب در گمرک دیر برای صادرات به قطر/ ۳۲ ملی پوش فوتبال مجوز دارند که خودرو وارد کنند/ حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر، شامل ۱۶ گمرک است / یکی از کالا‌هایی که مردم و گمرک با آن درگیر هستند، گوجه فرنگی است

سلیمانی گفت: در استان بوشهر ۳ اداره کل گمرک وجود دارد که در این بین گمرک پارس بیشترین میزان صادرات را دارد و ۸۵ درصد صادرات استان از طریق گمرک پارس انجام می‌گیرد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر بیان داشت: با توجه به مجوزات ترانزیتی که برای گمرک‌های مختلف در شهرستان‌های استان گرفته ایم، الان رونق بسیار خوبی ایجاد شده است و توانستیم مجوز واردات موبایل و لوازم جانبی آن را بگیریم تا این جای خالی نیز پر شود.

مستقر کردن سگ موادیاب در گمرک دیر برای صادرات به قطر

وی، با بیان این که «در هفته جاری، پس از چند ماه رایزنی توانستیم در راستای انجام سریع‌ترین خدمات به مردم توافقنامه‌ای را با قطر انجام دهیم»، افزود: صادرات پسته و مستقر کردن سگ موادیاب در گمرک دیر برای صادرات به قطر از دیگر کار‌های انجام گرفته است و پس از این کار تاکنون هیچ گزارشی از موضوع موادمخدر نداشته ایم.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر افزود: از سال گذشته که این سمت را در اختیار گرفتم، مواد غذایی و فاسدشدنی زیادی در گمرک وجود داشت و بررسی‌های لازم را انجام دادیم، ولی این کاری نبود که سریع انجام پذیرد، چون کالا‌هایی بود که از سال ۱۳۸۸ در گمرک مانده بودند؛ ولی الان استان بوشهر در بحث کالای منقضی شده و کالا‌های رسوبی و آزاد نشده، پاک است و این حاصل تلاشی همه جانبه از طرف همکاران ما و همه مسوولین و سازمان‌های مربوطه بود که جا دارد از آن‌ها تشکر کنم.

مستقر کردن سگ موادیاب در گمرک دیر برای صادرات به قطر/ ۳۲ ملی پوش فوتبال مجوز دارند که خودرو وارد کنند/ حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر، شامل ۱۶ گمرک است / یکی از کالا‌هایی که مردم و گمرک با آن درگیر هستند، گوجه فرنگی است

علی سلیمانی این را هم گفت که «گمرک سازمانی است که هم می‌تواند از رونق جلوگیری کند و هم رونق را شدت ببخشد».

یکی از کالا‌هایی که مردم و گمرک با آن درگیر هستند، گوجه فرنگی است

وی بیان داشت: یکی از کالا‌هایی که مردم و گمرک با آن درگیر هستند، گوجه فرنگی است و همکاران ما در حوزه‌هایی که کشت گوجه فرنگی بود، حضور پیدا کردند و از نزدیک کار صادرکنندکان را انجام دادند.

سلیمانی ادامه داد: ما در صادرات بسیاری از کالا‌ها سرآمد هستیم؛ به طور مثال در ۶ ماهه امسال، ۱۱ میلیون دلار صادرات میگو داشتیم و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، صادرات در استان بوشهر به شکل چشمگیری رونق داشته و از نظر وزنی ما ۵۷ میلیون تن صادرات داشتیم که ارزشی معادل بیش از ۲۴ میلیارد دلار داشته است.

وی افزود: درخصوص واردات نیز ۱۳۰۰۰۰۰ تن کالا وارد شده که معادل ۸۳ میلیون دلار بوده است و در ۶ ماهه اول امسال از نظر درآمد، ۱۱۴ درصد رشد داشته ایم و ۱۵ میلیون تن معادل بیش از ۵/۵ میلیارد دلار از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: واردات در ۶ ماهه اول سال ۳۱۳ هزار تن معادل ۱/۵ میلیارد دلار بوده است که از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد داشته است که بیشترین آن پارچه، موتورسیکلت، دوچرخه، موز، قطعات نیروگاهی و… است.

او همچنین گفت: در سال جاری ۶۵ هزار تن کالای اساسی وارد شده که بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است.

سلیمانی توضیح داد: آمار‌های بالا نشان دهنده این است که تراز مالی ما مثبت است و امیدواریم در نیمه دوم سال تولیدات بیشتری داشته باشیم تا میزان صادرات بالا برود که این مهم با توجه به بحث میگو و گوجه فرنگی دور از ذهن نیست و در واردات نیز اوضاع بسیار خوبی داریم.

مستقر کردن سگ موادیاب در گمرک دیر برای صادرات به قطر/ ۳۲ ملی پوش فوتبال مجوز دارند که خودرو وارد کنند/ حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر، شامل ۱۶ گمرک است / یکی از کالا‌هایی که مردم و گمرک با آن درگیر هستند، گوجه فرنگی است

۳۲ ملی پوش فوتبال مجوز دارند که خودرو وارد کنند

وی درباره خودرو‌های وارداتی نیز اظهارداشت: برای موضوع خودروی وارداتی نیز هنوز مبحث خاصی ابلاغ نشده، ولی خودرو‌هایی که برای تغییر کاربری هستند، کار‌های آن‌ها انجام شده و ترخیص می‌شوند.

سلیمانی بیان داشت: در موضوع خودرو، هر تعداد خودرو وارد شود ما آمادگی کامل انجام کارهای آن را داریم و با توجه به ظرفیت موجود می‌توانیم کار مردم را در اسرع وقت انجام دهیم.

این مسوول اضافه کرد: ۳۲ ملی پوش فوتبال مجوز دارند که خودرو وارد کنند و ۲۱ مورد خودروی آن‌ها وارد گمرک بوشهر شده است که در این بین ۱۳ مورد ترخیص شده و ۸ مورد در حال کار‌های اداری است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر در پایان گفت: گمرک بوشهر تنها ۵۷ هکتار است و کشتی‌های ۳۰ هزار تنی به پایین می‌توانند به آن وارد شوند و این نشان دهنده آن است که ما از نظر زیرساخت مشکل داریم و صادرکننده ترجیح می‌دهد به گمرک‌هایی که امکانات بسیار بیشتری دارند مراجعه کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر