چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر بعد از بررسی موانع و مشکلات تالاب حله بوشهر، دستور‌های لازم برای تسریع در تکمیل عملیات اجرایی احیای آن را صادر کرد...
کد خبر: ۲۰۰۰۰۹۶
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰

فکرشهر: استاندار بوشهر بعد از بررسی موانع و مشکلات تالاب حله بوشهر، دستور‌های لازم برای تسریع در تکمیل عملیات اجرایی احیای آن را صادر کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد محمدی‌زاده با همراهی مسئولان استانی و شهرستانی از عملیات اجرایی احیای تالاب حله بازدید و ضمن بررسی موانع و مشکلات اجرای این طرح، دستور‌های لازم را برای رفع مشکلات و تسریع در تکمیل این طرح صادر کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت احیای این تالاب، افزود: خشکسالی‌های چند سال اخیر موجب کاهش آبگیری تالاب حله شده و علاوه بر مشکلاتی که برای آب کشاورزی منطقه ایجاد کرده، زیستگاه پرندگان و جانوران این تالاب نیز به مخاطره افتاده بود.

استاندار بوشهر ادامه داد: بر همین اساس عملیات اجرایی احیای تالاب حله به‌منظور حمایت از معیشت کشاورزان و دامداران و حفاظت از زیست بوم این منطقه از تابستان امسال آغاز شده که امیدوارم با تزریق به موقع اعتبارات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد تکمیل این طرح باشیم.

منطقه حفاظت شده حله ۴۴ هزار هکتار وسعت دارد. در این منطقه گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهور دیده می‌شوند.

پستانداران این منطقه نیز شامل گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی است. درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع باز‌های شکاری نیز از پرندگان این تالاب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر